Dersin amacı, öğrencilerin küresel çevre problemleri ve nedenleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak; çevre sorunlarının çözümüne yönelik politika ve yaklaşımları tanıtmaktır. Ders kapsamında, temel ekolojik kavramlar ve insan-doğa etkileşimi ele alınmakta; nüfus artışı ve doğal kaynak tüketimi ile ekosistemlerde görülen değişiklikler, iklim değişikliği, yaşam-destek sistemlerindeki değişimler ilişkilendirilmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Yaşar Dilek Ünalan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım ve tartışma
Gorseller ile demonstrasyon
Temel Kaynaklar
Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. (2020) Çevre ve Ekoloji (12. Basım), Remzi Kitabevi, İstanbul.
Kadioglu, M. (2019) Kuresel Iklim Degisimi ve Turkiye, Sia Kitap, Istanbul
Şen, Z. (2009) İklim Değişikliği, Yerel Yönetimler ve Sektörler, Su Vakfı, İstanbul.
Marin, M. C. ve Yıldırım, U. (2004) Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar: Ekolojik, Ekonomik, Politik ve Yönetsel Perspektifler, Beta Yayınevi, Istanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Küresel Çevre Sorunlarına Giris
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yaşam-destek Sistemleri
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
3. Hafta
Ekoloji, Ekosistemler ve Ekosistem Hizmetleri
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
4. Hafta
Ekolojik Döngüler ve Sorunlar
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
5. Hafta
Kuresel İklim Değişikliği
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
6. Hafta
Su Kaynakları ve Kirlilik
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
7. Hafta
Toprak Kirliliği ve Arazi Kullanımı
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Elektromanyetik Kirlenme
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
11. Hafta
Enerji Üretimi ve Çevre Sorunları
Sözlü anlatım ve demonstrasyon
12. Hafta
Küresel Çevre Sorunlarının Çözüm Yaklasımları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Uluslararası Örgütler ve Çözüme Yönelik Anlaşmalar
Sözlü anlatım
14. Hafta
Çevre Sorunları Yönetiminde Türkiye’nin Durumu
Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
70
ÖÇ-1
küresel çevre sorunları ve etkilerini açıklamak
ÖÇ-2
çevre sorunlarına neden olan insan faaliyetlerini sorgulamak
ÖÇ-3
çevre sorunlarının çözümüne yönelik yaklaşım ve politikaları yorumlamak,
ÖÇ-4
çevre ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetiminde farklı aktörlerin sorumluluklarını karşılaştırmak
ÖÇ-5
alternatif cozumleri degerlendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.