Yöneticilerin işletmelerdeki en önemli sorumluluklarından biri karar vermektir. Günümüzün rekabet koşulları , optimal kararların sayısal yöntemlerle desteklenmesini gerektirmektedir. Bu dersin amacı, karar vermede karşılaşılan bir problemi formüle etme, matematik modelini kurma, modelden çözümünü elde etme, modeli ve çözümünü kontrol etme, değerlendirme, elde edilen çözümü uygulama bilgi ve becerisini kazandırma ve karar vermeyi sağlayan interaktif bilgisayar sistemlerini tanıtmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Karar teorisine giriş ve karar modellerin sınıflandırılması
Uzaktan Eğitim
2. Hafta
Belirlilik ve belirsizlik altında karar alma,laplace kriteri,Uygulama
Uzaktan Eğitim
3. Hafta
Maksimin kriteri, minimaks fırsat kaybı , Hurwicz kriteri, Uygulama
Uzaktan Eğitim
4. Hafta
Risk altında karar alma, beklenen değer kriteri, beklenen fırsat kaybı
Uzaktan Eğitim
5. Hafta
Karar ağacı analizi
Uzaktan Eğitim
6. Hafta
Oyun kuramı ve oyun modellerinin incelenmesi
Uzaktan Eğitim
7. Hafta
Olasılıksal süreçler ve markov zincirleri
Uzaktan Eğitim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Markov zincirlerinin incelenmesi, uygulama
Uzaktan Eğitim
11. Hafta
Simülasyon , temel kavramlar ve süreçler
Uzaktan Eğitim
12. Hafta
Monte Carlo simülasyonu
Uzaktan Eğitim
13. Hafta
Güncel İşletme uygulamaları
Uzaktan Eğitim
14. Hafta
Güncel İşletme uygulamaları
Uzaktan Eğitim
15. Hafta
Güncel İşletme uygulamaları
Uzaktan Eğitim
16. Hafta
Güncel İşletme uygulamaları
Uzaktan Eğitim
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Karar verme tekniklerini kullanarak işletme problemlerine çözüm üretmek
ÖÇ-2
Analitik düşünme yapısı ile ekonomik verileri değerlendirme yapısı kazanacak
ÖÇ-3
Ekonomik verilerde ilişkileri analiz ederek modelleme ve tahmin etmeyi öğrenecektir.
ÖÇ-4
Bir problemi formüle etme, matematik modelini kurma, modelden çözümünü elde etme, modeli ve çözümünü kontrol etme, değerlendirme, elde edilen çözümü uygulama bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.