Dersin amacı ülkelerin teknoloji ve sanayi politikalarını incelemek ve bu politikaların ekonomik büyüme ve kalkınmadaki önemini anlamaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nebile Korucu Gümüşoğlu
Asistanlar
Arş. Gör. Aras Yolusever
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar
İbrahim Semih Akçomak, Erkan Erdil, Mehmet Teoman Pamukçu ve Murad Tiryakioğlu, “Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramlar, Kuramlar ve Politika”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2016.
Prof. Dr. Veysel Bozkurt, “Endüstriyel & Post-Endüstriyel Dönüşüm”, Bursa: Ekin Yayınları, 2014.
Diğer Kaynaklar
Chris Freeman ve Luc Soete, “Yenilik İktisadı”,TÜBİTAK Yayınları. 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Teknoloji Kavram ve Bileşenleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Teknoloji ve Bilim: Teknolojinin İktisadi Büyüme İle İlişkisi
Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Endüstri Devriminden Post-Endüstriyel Dönüşüme
Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Sanayi Devrimi Sonrası Teknolojik Dönüşüm ve Bilgi Toplumu
Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Teknoloji İktisadı ve Yenilik; Yeni Ekonominin Özellikleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Bilim ve Teknoloji Politikası: Amaçları, Araçları ve Göstergeleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Teknoloji Politikaları; Teknoloji Edinimi ve Transferi
Sözlü Anlatım, Tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Türkiye’de Uygulanan Bilim ve Teknoloji Politikaları
Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Ülke Deneyimleri: Öğrenci Sunumları (Almanya, ABD)
Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Ülke Deneyimleri: Öğrenci Sunumları (Japonya, Güney Kore, Tayvan)
Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Ülke Deneyimleri: Öğrenci Sunumları (Çin, Hindistan)
Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Ülke Deneyimleri: Öğrenci Sunumları (AB)
Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Projeler
1
30
Derse Devam / Katılım
10
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Teknoloji kavram ve bileşenlerini tanımlayabilir.
ÖÇ-2
Endüstriyel ve post-endüstriyel dönüşüm arasındaki farkı karşılaştırabilir.
ÖÇ-3
Bilgi toplumunun özelliklerini tanımlayabilir.
ÖÇ-4
Teknolojik değişmenin ve teknoloji transferinin ekonomi üzerindeki etkisini yorumlayabilir.
ÖÇ-5
Türkiye’de uygulanan sanayi ve teknoloji politikalarının gelişimini diğer gelişmiş ülkelerin politikaları ile karşılaştırabilir.
ÖÇ-6
Ülkelerin uyguladığı teknoloji politikalarını araştırarak farklı ülke deneyimlerini analiz edebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.