Bu dersin amacı binbir zahmetle kurulan aile sahipliği veya etkinliği olan işletmelerin özelliklerini incelemek, uzun ömürlü olmalarını sağlayacak, kendi gelenek ve öz kültürlerine dayanan ama evrensel işletme kurallarını da içeren bir kurumsallaşmayı aktarmak, aynı zamanda öğrencilere aile işletmelerine özgü sorunları anlayabilmeye yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ile İlgili Genel Bilgiler
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Aile Şirketlerinin Kuruluşu, Gelişimi ve Genel Özellikleri
Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta
Türkiye ve Dünyada Aile Şirketleri
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Aile Şirketlerinde Yönetim ve Organizasyon
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Yeniden Yapılanma
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Aile Şirketlerinde Yeniden Yapılanma Süreci ve Aile Şirketi Anayasası
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Aile Şirketi Anayasasında Mantık ve Duygu Birlikteliği
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
9. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
10. Hafta
100 Yılı Aşmış Aile Şirketlerinin Ortak Özellikleri: Nasıl Başardılar?
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
11. Hafta
Aile Şirketlerinde Liderlik: Hizmetkâr Liderlik
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Aile Şirketlerinde Sürdürülebilirliği Sağlayan Temel Özellikler: "Eyvah Yeni Kuşak Geliyor."
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
13. Hafta
Aile Şirketlerinde Yeni Kuşağın Yetiştirilmesi, Aile ve Eğitim
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
14. Hafta
Genel Tekrar
Uygulama
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Türkiye’de ve dünyada sıklıkla karşılaşılan aile işletmelerini tanıma becerisi kazanır.
ÖÇ-2
Aile işletmelerinin çeşitli sorunlarına çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
ÖÇ-3
Örgütte yeniden yapılanma ve kurumsallaşma teorisini ve gelişimini öğrenir.
ÖÇ-4
Kurumsallaşmanın aile işletmeleri açısından önemini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.