Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramını, etki eden sosyo-kültürel ve ekonomik faktörler çerçevesinde incelemek ve öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik politikaları değerlendirebilmesini sağlamaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Şahanoğulları
Asistanlar
Arş. Gör. Aras Yolusever
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Sunum
Temel Kaynaklar
Funda Rana Adaçay, Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma, Ekin Yayınevi, 2014.
Ufuk Serdaroğlu, İktisat ve Toplumsal Cinsiyet, Efil Yayınevi, 2010.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Toplumsal Cinsiyet Kavramı
Anlatım, Tartışma, Sunum
2. Hafta
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği-Eşitsizliği ve Göstergeleri
Anlatım, Tartışma, Sunum
3. Hafta
Kadınların İşgücü Piyasasına Katılım Kararları: Arz Yönlü Faktörler
Anlatım, Tartışma, Sunum
4. Hafta
Kadınların İşgücü Piyasasına Katılımı: Talep Yönlü Faktörler
Anlatım, Tartışma, Sunum
5. Hafta
Kadınların İşgücü Piyasasına Katılımının Ekonomik Büyüme ve Kalkınmaya Katkısı
Anlatım, Tartışma, Sunum
6. Hafta
Kadınların Eğitimsel Kazanımı ve Beşeri Sermaye Birikiminin Ekonomik Büyümeye Katkısı
Anlatım, Tartışma, Sunum
7. Hafta
Feminizm ve Feminist Ekonomi
Anlatım, Tartışma, Sunum
8. Hafta
Kalkınmada Cinsiyetlerarası Eşitsizlik Sorunları
Anlatım, Tartışma, Sunum
9. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
10. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
11. Hafta
Türkiye'de Cinsiyetlerarası Eşitliğe Yönelik Çözüm Politikaları, Türkiye’de Kadınların İşgücü Piyasasına Katılımı, İstihdamı ve İşsizlik Sorunları
Anlatım, Tartışma, Sunum
12. Hafta
Kadınların İstihdamının Önündeki Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Engeller ve Çözüm Önerileri
Anlatım, Tartışma, Sunum
13. Hafta
Avrupa Birliği ve Kadın İstihdamı
Anlatım, Tartışma, Sunum
14. Hafta
Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Politikalar
Anlatım, Tartışma, Sunum
15. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Toplumsal cinsiyet, ataerkillik ve feminizm gibi kavramları açıklayabilir.
ÖÇ-2
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine etki eden unsurları değerlendirebilir.
ÖÇ-3
Türkiye’de kadın istihdamı konusunda uygulanan politikaları yorumlayabilir.
ÖÇ-4
Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik politikaları değerlendirerek, çözüm önerileri sunabilir.
ÖÇ-5
Kalkınma açısından kadın istihdamının önemi konusunda değerlendirme yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.