Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ELEKTRONİK PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0050 ELEKTRONİK PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı Pazarlama anlayışındaki dijital dönüşümün ve elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran temel etmenlerin incelenmesi, elektronik pazarlamada öne çıkan önemli terim ve kavramların öğretilmesi, elektronik pazarlama araçlarının ve uygulamalarının tanıtılması, elektronik pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse devam, sınıf çalışmalarına katılım
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizleri.
Temel Kaynaklar (1) Kaufman, Ira ve Chris Horton. 2015. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics With Values [Kindle 1.25.0 Version]. Taylor & Francis. (2) Kingsnorth, Simon. 2017. Dijital Pazarlama Stratejisi. Ankara: Nobel (3) Ryan, Damian. 2017. Dijital Pazarlama. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. (4) Stokes, Rob. 2009. EMarketing: The Essential Guide to Online Marketing. Second Edition. Quirk EMarketing Ltd. (5) Strauss, Judy ve Raymond Frost. 2014. E-Marketing, Seventh Edition. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar (1) Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2012. Marketing Management, 14th Edition. Pearson Education. (2) Kotler, Philip, Hermawan Kartajava, and Iwan Setiawan. 2017. Pazarlama 4.0, Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist. (3) Kotler, Philip, Hermawan Kartajaya, and Iwan Setiwan. 2010. Pazarlama 3.0. İstanbul: Optimist. (4) Marangoz, Mehmet. 2018. İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnternetin Gelişimi, Dijital Dönüşüm,Tanışma Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
2. Hafta Elektronik Pazarlama ve Geleneksel Pazarlamadan Farkları Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
3. Hafta Veri tabanlı Pazarlama,Değer Yaratan Pazarlama,İlişki pazarlaması,Doğrudan Pazarlama Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
4. Hafta Elektronik pazarlamanın stratejik güdüleyicileri,rekabet Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
5. Hafta Viral Pazarlama Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
6. Hafta Tüketici Satın Alma Karar Süreci Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
7. Hafta E-Ürün Sınav
8. Hafta Vize Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
9. Hafta Vize Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
10. Hafta E-Fiyat Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
11. Hafta E-Tutundurma Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
12. Hafta E-Dağıtım Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
13. Hafta Proje Sunum Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
14. Hafta Proje Sunum Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
15. Hafta Final Haftası Sınav
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Projeler 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1İnternet ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin incelenmesi ile dijital dönüşüm ve dijital kültür kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran etmenlerin ve bunların işletme ve pazarlama stratejilerine etkilerinin anlaşılması.
ÖÇ-2E-işletme, e-iş, stratejik e-pazarlama kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlama stratejilerinin planlanması, uygulanması ve işletmenin genel stratejileri ile uyumunun sağlanmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı.
ÖÇ-3Elektronik pazarlama iletişiminde satın alınan medya, kazanılmış medya ve sahip olunan medya kavramları ve unsurlarının öğrenilmesi, elektronik ve geleneksel medya stratejilerinin entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve yönetimine ilişkin yetkinlikler kazanılması; online itibar yönetimin işletmeye sağladığı katkıların kavranması.
ÖÇ-4Elektronik posta pazarlaması, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, viral pazarlamalama, arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu gibi elektronik pazarlama uygulamalarının öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazanımı, bunların işletmeye olan katkılarının kavranması.
ÖÇ-5Elektronik pazarlamanın etik ve yasal boyutunun bir bütün olarak öğrenilmesi; gizlilik, mahremiyet ve dijital mülkiyet kavramları hakkında bilgi sahibi olunması, ihlallerine yönelik bireysel ve işletme çapında alınabilecek önlemlerin öğrenilmesi.
ÖÇ-6Online tüketici davranışlarının anlaşılması ve buna uygun bütünleşik pazarlama stretejilerinin oluşturulmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı; müşteri ilişkileri yönetimi ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimin anlaşılması, işletme çapında benimsenmesinin öneminin kavranması.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6