Pazarlama anlayışındaki dijital dönüşümün ve elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran temel etmenlerin incelenmesi, elektronik pazarlamada öne çıkan önemli terim ve kavramların öğretilmesi, elektronik pazarlama araçlarının ve uygulamalarının tanıtılması, elektronik pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devam, sınıf çalışmalarına katılım
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizleri.
Temel Kaynaklar
(1) Kaufman, Ira ve Chris Horton. 2015. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics With Values [Kindle 1.25.0 Version]. Taylor & Francis.
(2) Kingsnorth, Simon. 2017. Dijital Pazarlama Stratejisi. Ankara: Nobel
(3) Ryan, Damian. 2017. Dijital Pazarlama. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
(4) Stokes, Rob. 2009. EMarketing: The Essential Guide to Online Marketing. Second Edition. Quirk EMarketing Ltd.
(5) Strauss, Judy ve Raymond Frost. 2014. E-Marketing, Seventh Edition. Essex: Pearson Education Limited.
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
2. Hafta
Elektronik Pazarlama ve Geleneksel Pazarlamadan Farkları
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
3. Hafta
Veri tabanlı Pazarlama,Değer Yaratan Pazarlama,İlişki pazarlaması,Doğrudan Pazarlama
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
4. Hafta
Elektronik pazarlamanın stratejik güdüleyicileri,rekabet
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
5. Hafta
Viral Pazarlama
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
6. Hafta
Tüketici Satın Alma Karar Süreci
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
7. Hafta
E-Ürün
Sınav
8. Hafta
Vize
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
9. Hafta
Vize
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
10. Hafta
E-Fiyat
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
11. Hafta
E-Tutundurma
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
12. Hafta
E-Dağıtım
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
13. Hafta
Proje Sunum
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar
14. Hafta
Proje Sunum
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizi
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Projeler
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
İnternet ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin incelenmesi ile dijital dönüşüm ve dijital kültür kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran etmenlerin ve bunların işletme ve pazarlama stratejilerine etkilerinin anlaşılması.
ÖÇ-2
E-işletme, e-iş, stratejik e-pazarlama kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlama stratejilerinin planlanması, uygulanması ve işletmenin genel stratejileri ile uyumunun sağlanmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı.
ÖÇ-3
Elektronik pazarlama iletişiminde satın alınan medya, kazanılmış medya ve sahip olunan medya kavramları ve unsurlarının öğrenilmesi, elektronik ve geleneksel medya stratejilerinin entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve yönetimine ilişkin yetkinlikler kazanılması; online itibar yönetimin işletmeye sağladığı katkıların kavranması.
ÖÇ-4
Elektronik posta pazarlaması, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, viral pazarlamalama, arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu gibi elektronik pazarlama uygulamalarının öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazanımı, bunların işletmeye olan katkılarının kavranması.
ÖÇ-5
Elektronik pazarlamanın etik ve yasal boyutunun bir bütün olarak öğrenilmesi; gizlilik, mahremiyet ve dijital mülkiyet kavramları hakkında bilgi sahibi olunması, ihlallerine yönelik bireysel ve işletme çapında alınabilecek önlemlerin öğrenilmesi.
ÖÇ-6
Online tüketici davranışlarının anlaşılması ve buna uygun bütünleşik pazarlama stretejilerinin oluşturulmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı; müşteri ilişkileri yönetimi ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimin anlaşılması, işletme çapında benimsenmesinin öneminin kavranması.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.