Dersin temel amacı,öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları ile birlikte pazarlama bileşenlerini tanıması ve ileride, tüketici davranışları ve beklentilerini ayırt edip, yorumlamayabilmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı saat 13.00-16.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr.Gör.ile mail üzerinden randevulaşarak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Vaka Tartışmaları, Ders anlatımı, İş dünyasından pazarlama alanındaki misafir konuşmacılar, Sunumlar, Proje ödevleri ile dersi pekiştirme
Temel Kaynaklar
Ders anlatımı derse devam eden öğrenciler için yeterli olacaktır.Ders kitabı takip etmek isteyenler için; Mucuk,İ., Pazarlama İlkeleri ,Türkmen Kitabevi,2001; Kotler ,P., Armstrong,G. & Saunders ,J., ( 2006 ) Principles of Marketing , Printece Hall,Inc.
Diğer Kaynaklar
İnternet,gazete ve pazarlama dergileri,dijital kütüphane
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İlk ders-tanışma-pazarlama konusunda serbest sohbet
2. Hafta
Pazarlamanın konusu, gelişimi, son gelişmeler
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
3. Hafta
Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
4. Hafta
Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
Ders anlatımı+iş dünyasından konuk konuşmacı
5. Hafta
Pazar türleri,tüketici pazarı ve tüketici davranışı
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
6. Hafta
Endüstriyel pazarlar
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
7. Hafta
Vize Haftası
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma+konuk konuşmacı
8. Hafta
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve satış tahmini
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
9. Hafta
Mamül
Ders anlatımı+iş dünyasından konuk konuşmacı
10. Hafta
Fiyat
Ders anlatım+Proje sunum
11. Hafta
Tutundurma, kişisel satış ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler
Ders anlatım+Proje sunum
12. Hafta
Doğrudan pazarlama ve İnternette pazarlama
Ders anlatım+Proje sunum
13. Hafta
Dağıtım
Ders anlatım+Proje sunum
14. Hafta
Proje
Proje sunum
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
30
Final
1
50
ÖÇ-1
Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydaları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2
Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilmek.Pazarlama İletişiminin nasıl işlediğini açıklayabilmek. Tutundurma karması öğelerini planlabilir ve örnekler verebilir.
ÖÇ-3
Tüketici satın alma kararlarının nasıl verildiğini anlayabilir, tüketici ve örgütsel pazarların
arasındaki farklılıkları tanımlayabilir.
ÖÇ-4
Pazarları bölümleme temel yöntemlerini tanımlayabilmek,bölümlemenin amacını açıklayabilir.
ÖÇ-5
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.