Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC4005 4 PAZARLAMA 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı

Dersin temel amacı,öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları ile birlikte  pazarlama bileşenlerini tanıması ve ileride, tüketici davranışları ve beklentilerini ayırt edip, yorumlamayabilmesidir.

 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı saat 13.00-16.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör.ile mail üzerinden randevulaşarak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Vaka Tartışmaları, Ders anlatımı, İş dünyasından pazarlama alanındaki misafir konuşmacılar, Sunumlar, Proje ödevleri ile dersi pekiştirme

Temel Kaynaklar

Ders anlatımı derse devam eden öğrenciler için yeterli olacaktır.Ders  kitabı takip etmek isteyenler için;  Mucuk,İ., Pazarlama İlkeleri ,Türkmen Kitabevi,2001; Kotler ,P., Armstrong,G. & Saunders ,J., ( 2006 ) Principles of Marketing , Printece Hall,Inc. 

Diğer Kaynaklar İnternet,gazete ve pazarlama dergileri,dijital kütüphane
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İlk ders-tanışma-pazarlama konusunda serbest sohbet
2. Hafta Pazarlamanın konusu, gelişimi, son gelişmeler Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
3. Hafta Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
4. Hafta Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi Ders anlatımı+iş dünyasından konuk konuşmacı
5. Hafta Pazar türleri,tüketici pazarı ve tüketici davranışı Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
6. Hafta Endüstriyel pazarlar Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
7. Hafta Vize Haftası Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma+konuk konuşmacı
8. Hafta Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve satış tahmini Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
9. Hafta Mamül Ders anlatımı+iş dünyasından konuk konuşmacı
10. Hafta Fiyat Ders anlatım+Proje sunum
11. Hafta Tutundurma, kişisel satış ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler Ders anlatım+Proje sunum
12. Hafta Doğrudan pazarlama ve İnternette pazarlama Ders anlatım+Proje sunum
13. Hafta Dağıtım Ders anlatım+Proje sunum
14. Hafta Proje Proje sunum
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydaları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilmek.Pazarlama İletişiminin nasıl işlediğini açıklayabilmek. Tutundurma karması öğelerini planlabilir ve örnekler verebilir.
ÖÇ-3Tüketici satın alma kararlarının nasıl verildiğini anlayabilir, tüketici ve örgütsel pazarların arasındaki farklılıkları tanımlayabilir.
ÖÇ-4Pazarları bölümleme temel yöntemlerini tanımlayabilmek,bölümlemenin amacını açıklayabilir.
ÖÇ-5Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5