Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


INFLUENCER PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0195 INFLUENCER PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Ders kapsamında sosyal medyanın etkisiyle her yıl milyarlarca dolar gelir elde eldilen son dönemde pazarlamada yaygın kullanılan influencer (etkileyici) kavramı, influencer olmanın ne anlama geldiği, influencerların markalar üzerindeki etkileri, güçlü ve karlı bir marka oluşturmak için başkalarının etkisinin nasıl kullanılabileceği incelenecektir
Ön Koşullar Influencer Pazarlama
Eş Koşullar ----
Özel Koşullar Temel pazarlama bilgisi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı saat 11.00-12.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Görevlisi ile mailleşerek belirtilen uygun zaman aralığında görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Proje sunumları
Temel Kaynaklar -Influencer Marketing: Who Really Influences Your Customers?

 

Yazar: Duncan Brown,Nick Hayes

Diğer Kaynaklar -Ders Notları, Sunum, İnternet, örnek olaylar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Geleneksel Pazarlama-Yeni Nesil Pazarlama Ders anlatımı
2. Hafta Dijital pazarlama-WOM Ders anlatımı
3. Hafta Viral Marketing-Buzz Marketing-İnfluencer Marketing Giriş1 Ders anlatımı
4. Hafta İnfluencer pazarlama Giriş 2-case Ders anlatımı
5. Hafta İnfluencer pazarlama Örnekler-Neden İnfluencer pazarlama? Ders anlatımı
6. Hafta Konuk Ders anlatımı
7. Hafta İnfluencer pazarlama-Marka İlişkisi Ders anlatımı
8. Hafta Vize Haftası Ders anlatımı
9. Hafta Vize Haftası Ders anlatımı
10. Hafta İİşletmeler için-Influencer Stratejisi Geliştirme-Bütçe planlama, kampanya yazısı hazırlama ve hedef belirleme Proje sunumu, ders anlatımı
11. Hafta şletmeler İçin-İnfluencer Tespiti-İnceleme-Potansiyel influencerların incelenmesi, Profil inceleme, marka ile alaka incelemesi-Mikro/nano influencerların derse konuk olarak katılımı Ders anlatımı,Proje sunumu,
12. Hafta Nasıl Başarılı Bir Sosyal Medya Influencerı Olunur? Fenomen Olma Ders anlatımı, Proje sunumu,
13. Hafta Sosyal Medya-E-Mail pazarlama-Blogging-Alanında Ünlü Blogger Konuk Katılımı Ders anlatımı ,Proje sunumu,
14. Hafta Youtube pazarlama,Youtuber Örnekleri ile Başarılı ve başarısız pazarlama çalışmalarının incelenmesi-Konuk Katılımcı Ders anlatımı,Proje sunumu,
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1İnfluencer (Etkileyicinin) kavramının anlaşılması.
ÖÇ-2Sosyal medya influencerları (etkileyiciler) kullanarak sosyal medya pazarlama kampanyası nasıl yürütüleceği
ÖÇ-3Hedef pazara ulaşmak için doğru influencer seçimi
ÖÇ-4Kendi sosyal medya etkinizi oluşturmak için organik ve ücretli yöntemlerin keşfi
ÖÇ-5İnfluencer pazarlamanın etkinliğinin analizi
ÖÇ-6Influencer'larla nasıl iletişime geçileceği ve ilişki kurulacağı
ÖÇ-7Kendi markanızın ve isteyebileceğiniz kişilerin etkisini doğru bir şekilde ölçmek için yöntemler(marka-influencer ilişkisi)
ÖÇ-8WOM,Viral,BUZZ pazarlama kavramlarının tartışılması
ÖÇ-9Geleneksel pazarlmadan yeni nesil pazarlmaya geçiş nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-10Örnek olaylar ve konuk katılımcılar ile konuların pekiştirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8          
ÖÇ 9          
ÖÇ 10