Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Uluslararası Ticaret Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / YENİ NESİL PAZARLAMA (DİJİTAL ESNAFLIK)

YENİ NESİL PAZARLAMA (DİJİTAL ESNAFLIK)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0196 YENİ NESİL PAZARLAMA (DİJİTAL ESNAFLIK) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Lüks mal ve hizmetler pazarı, son dönemde sadece ürün/hizmetlerle değil, lüks deneyimlerin ticarileştirilmesi eğilimi ile de pazarlama çalışmaları arasında benzersiz bir buluşma zemini sunmaktadır. Lüks Marka Pazarlaması dersi, lüks markaların ve hizmetlerin etkin bir şekilde pazarlanmasının gerekli bileşenlerini anlamak için öğrencide, marka, pazarlama kavramlarını ve lüks marka pazarlamasına yönelik bileşenleri anlayabilecekleri geniş bir bakış açısıyla dizayn edilmiştir. Ders geleneksel ve lükse özgü pazarlama ilkelerini karşılaştırarak, pazarlama bilgisinin öğrencide keskinleştirilmesi amacı ile tasarlanmıştır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, konuk katılımcılar ve proje sunumları.
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Lüks pazarlamaya giriş Ders Anlatımı
2. Hafta Lüks Pazarına genel bakış Ders Anlatımı
3. Hafta Lüks Marka Tüketicilerini Anlama-Lüks Satın Alma Davranışı- En İyi Müşteri - Müşteri ilişkileri yönetimi(CRM) - Niş pazarlar Ders Anlatımı
4. Hafta Konuk Katılımcı Ders Anlatımı
5. Hafta Perakende Lüks Marka Geliştirme-1 Ders Anlatımı
6. Hafta Perakende Lüks Marka Geliştirme-2 Ders Anlatımı
7. Hafta Konuk Katılımcı Ders Anlatımı
8. Hafta Lüks Hizmet Pazarlaması Ders Anlatımı
9. Hafta Konuk Katılımcı Ders Anlatımı
10. Hafta Lüks Perakendecilik Ders Anlatımı
11. Hafta Konuk Katılımcı Ders Anlatımı
12. Hafta Lüks Tüketicisine Ulaşma-Markaya Çekme-1 Ders Anlatımı
13. Hafta Lüks Tüketicisini Ulaşma- Markaya Çekme-2 Ders Anlatımı
14. Hafta Proje Sunumları Öğrenci Sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Lüks pazarlamanın, etkili temel unsurlarını tanımlamak ve anlamak.
ÖÇ-2Geleneksel ve lüks pazarlama arasındaki farkları açıklamak,
ÖÇ-3Lüks pazarın farklı bölümlerinin özelliklerini analiz etmek ve anlamak.
ÖÇ-4Lüks pazarlama stratejileri geliştirmek için gerekli araçları ve becerileri geliştirecek, ürünler ve hizmetleri tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4