Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0083 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Tüketici Davranışları dersinin amacı, öğrencilerin, tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam, sınıf çalışmalarına katılım, ödev.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın, Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı Günleri, 11.00-12.50, Basın Ekspres Kampüsü, A Blok, A-603
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 15.00-16.00, Basın Ekspres Kampüsü, B Blok, 8. Kat, 8-04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı,

- Sınıf çalışmaları (örnek olay), tartışma ve makale sunumları,

- Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma.

 
Temel Kaynaklar - Consumer Behavior, Michael Solomon, 15th Edition, Pearson.
Diğer Kaynaklar - Akademik makaleler.

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışlarına Giriş Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
2. Hafta Sosyal Faktörler Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
3. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışlarına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
4. Hafta Öğrenme ve Hatırlamanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
5. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
6. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
7. Hafta Kişilik, Yaşam Tarzı ve Değerlerin Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Ara Sınav Sınav
10. Hafta Davranış Geliştirme ve İknanın Gücü Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
11. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
12. Hafta Tüketici Satın Alma, Kullanma ve Sonrası Süreç Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
13. Hafta Referans Gruplarının ve Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
14. Hafta Gelir ve Sosyal Sınıfların Tüketici Davranışlarına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
15. Hafta Alt Kültürlerin Tüketici Davranışlarına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
16. Hafta Kültür Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Tüketici davranışını etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-3Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-4Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-6Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-7Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10