Tüketici Davranışları dersinin amacı, öğrencilerin, tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam, sınıf çalışmalarına katılım, ödev.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın, Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı Günleri, 11.00-12.50, Basın Ekspres Kampüsü, A Blok, A-603
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 15.00-16.00, Basın Ekspres Kampüsü, B Blok, 8. Kat, 8-04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı,
- Sınıf çalışmaları (örnek olay), tartışma ve makale sunumları,
- Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma.
Temel Kaynaklar
- Consumer Behavior, Michael Solomon, 15th Edition, Pearson.
Diğer Kaynaklar
- Akademik makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tüketici Davranışlarına Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
2. Hafta
Sosyal Faktörler Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
3. Hafta
Algılama ve Tüketici Davranışlarına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
4. Hafta
Öğrenme ve Hatırlamanın Tüketici Davranışlarına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
5. Hafta
Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
6. Hafta
Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
7. Hafta
Kişilik, Yaşam Tarzı ve Değerlerin Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
Sınav
10. Hafta
Davranış Geliştirme ve İknanın Gücü
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
11. Hafta
Tüketici Karar Alma Süreci
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
12. Hafta
Tüketici Satın Alma, Kullanma ve Sonrası Süreç
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
13. Hafta
Referans Gruplarının ve Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
14. Hafta
Gelir ve Sosyal Sınıfların Tüketici Davranışlarına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
15. Hafta
Alt Kültürlerin Tüketici Davranışlarına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
16. Hafta
Kültür Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, örnek olaylar, makale sunumları
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-4
Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5
İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-6
Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-7
Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.