Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0098 ELEŞTİREL DÜŞÜNME 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Eleştirel düşünme dersinin amacı, öğrencilere analitik ve eleştirel düşünme becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilerin bilgiyi sorgulamalarını, mantıklı ve doğru sonuçlara ulaşmalarını, farklı bakış açılarını anlamalarını ve eleştirel bir perspektif geliştirmelerini sağlar. Öğrencilere, bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, argüman geliştirme, mantık hatalarını tanıma ve doğru sonuçlara ulaşma yetenekleri kazandırılarak, daha bilinçli ve etkili bir şekilde düşünmeleri hedeflenir. Bu sayede, öğrenciler gerçek hayatta karşılaşacakları karmaşık sorunları daha iyi çözebilirler.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri DR. ŞERİF YÜKSEL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 11:00-12:50 B-302
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sunum, Tartışma
Temel Kaynaklar - Gerald Nosich, Eleştirel Düşünme Rehberi

- Paul Elder, Kritik Düşünce

- Alev Alatlı, Safsata Kılavuzu

- Vincent Ryan Ruggiero, Eleştriel Düşünme İçin Bir Rehber

- Normand Baillargeon, Aklın ve Bilimin Işığında Eleştriel Düşünme

- Peg Tittle, Critical Thinking

- Rudinow Barry, Invitation to Critical Thinking
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eleştirel Düşünme Nedir Sunum ve Tartışma
2. Hafta Eleştiri Terimi ve Eleştirel Düşünme Sunum ve Tartışma
3. Hafta Eleştirel Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme Eğilimi Sunum ve Tartışma
4. Hafta Argümanlar ve Argüman İşaretleri Sunum ve Tartışma
5. Hafta Geçersiz Akıl Yürütmeler Sunum ve Tartışma
6. Hafta Geçersiz Akıl Yürütmeler Sunum ve Tartışma
7. Hafta Geçersiz Akıl Yürütmeler Sunum ve Tartışma
8. Hafta Safsata Türleri Sunum ve Tartışma
9. Hafta İnformel Safsatalar Sunum ve Tartışma
10. Hafta İnformel Safsata Türlerinin ÖrneklendirilmesiKaynak Sunum ve Tartışma
11. Hafta İnformel Safsata Türleri (2) Sunum ve Tartışma
12. Hafta Tartışma Tartışma
13. Hafta Tartışma Tartışma
14. Hafta Tartışma Tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 50


ÖÇ-1Bilim, felsefe, sanat, kültür alanlarının ayrımlarını kavrar.
ÖÇ-2Bilim, felsefe, sanat, alanlarında üretilip kullanılan bilgi türlerini ayırt eder.
ÖÇ-3Başka başka soru sorma ile sorgulama biçimlerini değerlendirir.
ÖÇ-4Değişik araştırma, çözümleme yöntemleriyle sonuçlarını tartışır.
ÖÇ-5Başka başka bilme biçimleriyle düşünme yollarının ilişkilerini sorgular.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5