Eleştirel düşünme dersinin amacı, öğrencilere analitik ve eleştirel düşünme becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilerin bilgiyi sorgulamalarını, mantıklı ve doğru sonuçlara ulaşmalarını, farklı bakış açılarını anlamalarını ve eleştirel bir perspektif geliştirmelerini sağlar. Öğrencilere, bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, argüman geliştirme, mantık hatalarını tanıma ve doğru sonuçlara ulaşma yetenekleri kazandırılarak, daha bilinçli ve etkili bir şekilde düşünmeleri hedeflenir. Bu sayede, öğrenciler gerçek hayatta karşılaşacakları karmaşık sorunları daha iyi çözebilirler.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
DR. ŞERİF YÜKSEL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 11:00-12:50 B-302
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sunum, Tartışma
Temel Kaynaklar
- Gerald Nosich, Eleştirel Düşünme Rehberi
- Paul Elder, Kritik Düşünce
- Alev Alatlı, Safsata Kılavuzu
- Vincent Ryan Ruggiero, Eleştriel Düşünme İçin Bir Rehber
- Normand Baillargeon, Aklın ve Bilimin Işığında Eleştriel Düşünme
- Peg Tittle, Critical Thinking
- Rudinow Barry, Invitation to Critical Thinking
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Eleştirel Düşünme Nedir
Sunum ve Tartışma
2. Hafta
Eleştiri Terimi ve Eleştirel Düşünme
Sunum ve Tartışma
3. Hafta
Eleştirel Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme Eğilimi
Bilim, felsefe, sanat, kültür alanlarının ayrımlarını kavrar.
ÖÇ-2
Bilim, felsefe, sanat, alanlarında üretilip kullanılan bilgi türlerini ayırt eder.
ÖÇ-3
Başka başka soru sorma ile sorgulama biçimlerini değerlendirir.
ÖÇ-4
Değişik araştırma, çözümleme yöntemleriyle sonuçlarını tartışır.
ÖÇ-5
Başka başka bilme biçimleriyle düşünme yollarının ilişkilerini sorgular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.