Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI FUARCILIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0109 ULUSLARARASI FUARCILIK 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Dersin genel amacı, öğrencilerin mezun olduktan sonra kendi firmalarında veya görev alacakları firmalarda gerçekleştirecekleri dış ticaret operasyonlarında, hangi uluslararası fuarlara hangi kriterlere göre katılacaklarını ön görmelerini ve sonrasında da şirketleri için en doğru dış ticaret yöntem veya yöntemlerini seçmelerine yardımcı olmak ve bundan sonraki dış ticaret operasyonunu da en verimli şekilde sürdürmelerini sağlamalarına yardımcı olmaktır.
Ön Koşullar ULUSLARARASI FUARCILIK
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri DR. O. ANIL URAL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Z 02 09.30-11.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Mail yoluyla ve CATS üzerinden anilural@reedtuyap.com.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -interaktif sunum
Temel Kaynaklar -sunum dosyası
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fuarcılık ve uluslararası fuarcılık mesleği nedir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
2. Hafta Bu meslekte çalışacak kişilerde aranan şartlar nelerdir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
3. Hafta Katılacağınız uluslararası fuarları seçerken hangi kriterleri göz önünde bulundurmalısınız, doğru fuarları nasıl seçersiniz? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
4. Hafta Bu fuarlara katıldığınızda en verimli sonuçları nasıl alabilirsiniz? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
5. Hafta Uluslararası fuarlara katılarak dış pazarlara nasıl girilir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
6. Hafta Pazar analizi nasıl yapılır? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
7. Hafta Rekabet analizi nasıl yapılır? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
8. Hafta Farklı dış ticaret yöntemleri nelerdir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
9. Hafta Hangi teknolojik gelişmeler ve ekonomik- politik koşullar işletmelerin ürünlerini kendi iç pazarlarının yanında, dış pazarlara da pazarlamalarını kolaylaştırmıştır? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
10. Hafta Firmaların uluslararası pazarlara girmelerini teşvik eden faktörler hangileridir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
11. Hafta Firmaların uluslararası ticareti günümüzde daha fazla tercih etmek durumunda olmalarının sebebi nedir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
12. Hafta Uluslararası fuarlara katılarak dış pazarlara nasıl girilir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
13. Hafta Uluslararası pazarlamada dikkate alınması gereken çevreleri hangileridir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
14. Hafta Pazar çeşitlendirmesi yapmanız neden gereklidir, yapmazsanız ne olur? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
15. Hafta Firmanız için doğru dış ticaret yöntemini nasıl seçersiniz? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
16. Hafta Dış ticaret yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları nelerdir? Yazılı ve sözlü sunum, vaka analizi
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10