BU DERSİN SONUNDA ÖĞRENCİLERİN; BAŞTA DEPREM OLMAK ÜZERE TÜM AFETLERE KARŞI FARKINDA OLMA YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ , AĞIRLIKLI OLARAK DA DEPREM RİSK VE TEHLİKELERİNİ EN AZA İNDİRGEMEYİ ÖĞRENMELERİ,
PRATİKTE YAPISAL VE YAPISAL OLMAYAN HASARLARI AZALTMAYI ÖĞRENMELERİ VE DOĞRU DAVRANIŞ ALIŞKANLIĞINI KAZANMALARI AMAÇLANMAKTADIR.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
AFET YÖNETİMİ
Sunum
2. Hafta
AFET ZARARLARININ AZALTILMASI
Sunum
3. Hafta
DEPREMDEN KORUNMA BILINCINE GİRİŞ
Sunum
4. Hafta
DEPREMDEN KORUNMA BILINCI
Sunum
5. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 1
Sunum
6. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 2
Sunum
7. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 3
Sunum
8. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 4
Sunum
9. Hafta
YAPISAL OLMAYAN TEHLIKELERI AZALTMA: Y.O.T.A ÖĞRETILERI 1
Sunum
10. Hafta
qDOĞAL AFET ZARARLARININ AZALTILMASINDA GÜVENLİ DAVRANIŞ ÖĞRETİLERİ VE İLKELERİ
Sunum
11. Hafta
KORUNMA KÜLTÜRÜNDE TEMEL ÖĞRETILER
Sunum
12. Hafta
İLK YARDIMIN BİLGİLERİ
Sunum
13. Hafta
İLK YARDIMIN TEMEL ÖĞRETİLERİ
Sunum
14. Hafta
SIVIL SAVUNMA ÖĞRETİLERİ
Sunum
15. Hafta
TOPLUM LİDERLERİNİ BİLİNÇLENDİRME
Sunum
16. Hafta
DİĞER DOĞAL AFETLER; SEL, TOPRAK KAYMASI, YANGIN, ÇIĞ.
Sunum
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
70
ÖÇ-1
20. YY IN ÖNEMLİ DEPREMLERİNİN İNCELENMESİ
ÖÇ-2
AVRUPA MAKRO SİSMİK DEPREM ÖLÇEĞİNİN YORUMLANMASI
ÖÇ-3
AFET BİLİNCİ KAVRAMI
ÖÇ-4
DEPREMDEN KORUNMA BİLİNCİNİN ÖNEMİ
ÖÇ-5
DEPREM TEHLİKELERİ VE RİSKLERİ
ÖÇ-6
DEPREM RİSKLERİNİN AZALTILMA YÖNTEMLERİ
ÖÇ-7
YAPISAL BİLİNÇ
ÖÇ-8
YAPISAL OLMAYAN TEHLİKELERİN AZALTILMASI
ÖÇ-9
DEPREM ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ DOĞRU DAVRANIŞLAR
ÖÇ-10
AİLE AFET HAZIRLIK PLANI YAPILMASI
ÖÇ-11
DEPREM EGZERSİZLERİ
ÖÇ-12
PSİKOLOJİK DESTEĞİN ÖNEMİ
ÖÇ-13
AFET SONRASI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
ÖÇ-14
TOPLUMDA AFET GÖNÜLLÜLÜĞÜ KAVRAMININ ÖNEMİ
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.