Kongre ve fuar turizmi tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla gelişmekte ve artan talep karşısında yeni yatırımlar yapılmaktadır. Sosyal-ekonomik ve kültürel boyutu oldukça geniş olan bu pazardan pay almak isteyen ülkeler ve şirketler arasında yoğun rekabetler yaşanmaktadır. Kongre ve fuar yönetimi dersi, ulusal-uluslar arası alanda rekabet edebilmenin ve hedeflenen düzeye ulaşabilmenin şartlarından biri olan nitelikli eleman ihtiyacını karşılayabilme amacı taşımaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Anıl Ural, Dr. Anıl Ural
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Her Çarşamba günü 09.30-11.00 arası, Basın Ekspres Yolu Kampüsü A-403 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-TARTIŞMA
SUNUM
SORU-CEVAP
Temel Kaynaklar
-Akın Aksu, Gökhan Yılmaz ve Filiz Gümüş, Örneklerle Kongre ve Fuar Yönetimi
FUARCILIK TARİHİ - TÜYAP YAYINLARI
Diğer Kaynaklar
- YOK
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kongre ve Turizm İlişkisi, Yapılış Tarzına Göre Toplantılar, Kongre Tanımları, Kongreciliğin Tarihi
ANLATIM
2. Hafta
Kongre Organizasyonu Planlaması, Kongre Ülkesi ve Şehri Seçimi, Kongre Zamanı ve Mekânı Seçimi, Kongre Süresinin Belirlenmesi
ANLATIM
3. Hafta
Kongre Katılımcı Sayısının Arttırılması ve Slogan Seçimi, Tanıtma Faaliyetleri, Personel İhtiyacı, Doküman İhtiyacı
SORU-CEVAP
4. Hafta
Kongre Hizmetleri Yönetimi, Kongre Öncesi Faaliyetler, Otel içinde Kongre Departmanının Yeri, Kongre Bütçesi ve Finansal Yönetim
ANLATIM - TARTIŞMA
5. Hafta
Kongre Öncesi Toplantılar, Toplantı Tarihi ile Rezervasyon Tarihi Arasındaki Prosedürler ve Dokümanlar,
SORU-CEVAP
6. Hafta
Rezervasyon İşlemleri, Oda Dağılımıyla ilgili Çalışmalar, No-Show ve Overbooking Durumlarında yapılacak Çalışmalar, Check-In ve Check-Out İşlemleri, Toplantı Hizmet Salonları
ANLATIM - TARTIŞMA
7. Hafta
Toplantı Yerleşim Düzenleri, Yiyecek İçecek Hizmetleri, Kongre Teknolojisi
SORU-CEVAP
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Kongre Esnasında Ortaya Çıkabilecek Acil Durumlar ve Önlemler, Turlar Eğlenceler ve Rekreasyon Faaliyetleri, Medya ile ilgili Faaliyetler, Kongre Sonrasındaki Faaliyetler
ANLATIM - TARTIŞMA
10. Hafta
ongrenin Ana Hesabının ve Diğer Masrafların Hesaplanması ve Faturalama, İşletme Personeline Verilecek Ödül ve Memnuniyetler
SORU-CEVAP
11. Hafta
Kongre Teknolojisi ve Dökümanı için Yapılacak Çalışmalar, Değerlendirme Toplantısı
ANLATIM - TARTIŞMA
12. Hafta
Fuar Kavramı, Fuarların Temel Fonksiyonları, Fuar Türleri, Fuar Organizasyonu, Fuar Organizasyonunun Özellikleri, Fuar ve Sergi Katılım Kararı
Kongre ve fuar organizasyonunda tüm aşamalarındaki hazırlık tekniklerini ve süreçlerini kavrar
ÖÇ-2
Kongre ve fuar organizasyonlarında finansal planlama ve tabloları düzenleyebilir
ÖÇ-3
Turizm Endüstrisinde kongre ve fuar organizasyonlarının sosyo- ekonomik önemini kavrar
ÖÇ-4
Uluslararası ve ulusal kongre turizminin temel özelliklerini bilir
ÖÇ-5
Kongre organizasyonu faaliyetlerinde bulunan kurum-kuruluşların çalışmalarını ve amaçlarını kavrar
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.