Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Ön Koşullar
ULUSLARARASI PAZARLAMA
Eş Koşullar
-----
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
----
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, sunumlar, örnek olaylar, sınıf tartışmaları.
Temel Kaynaklar
-Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, 2012.
Diğer Kaynaklar
-Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012.
Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013.
Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012.
Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007.
Ercan Gegez, Müge Arslan, Emrah Cengiz, Mert Uydacı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş ve Bazı Temel Kavramalar
Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirmesi Ve Hedef Pazar Seçimi
Sözlü anlatım, örnek olaylar,Konuk katılımcı
5. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Mamül Politikası
Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama
Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları
Sözlü anlatım, örnek olaylar,Konuk katılımcı
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Reklam
Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Kişisel Satış ve Diğerleri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta
İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-1
Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta
İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-2
Sözlü anlatım, örnek olaylar
13. Hafta
Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Uluslararası Pazarlamada Liderlik
Sözlü anlatım, örnek olaylar
14. Hafta
Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Sözlü anlatım, örnek olaylar
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
35
Derse Devam / Katılım
14
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Uluslararası pazarlama araştırmalarının öneminin kavranması, uluslararası araştırma planlaması basamaklarının öğrenilmesi.
ÖÇ-3
Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularının öğrenilmesi.
ÖÇ-4
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6
Dijital çağın uluslararası ticarete etkilerinin kavranması.
ÖÇ-7
Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenilmesi
ÖÇ-8
Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.