Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0019 ULUSLARARASI PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Ön Koşullar ULUSLARARASI PAZARLAMA
Eş Koşullar -----
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar ----
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, sunumlar, örnek olaylar, sınıf tartışmaları.
Temel Kaynaklar -Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, 2012.
Diğer Kaynaklar -Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012. Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013. Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012. Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007. Ercan Gegez, Müge Arslan, Emrah Cengiz, Mert Uydacı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş ve Bazı Temel Kavramalar Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta Uluslararası Pazarlama Araştırması Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirmesi Ve Hedef Pazar Seçimi Sözlü anlatım, örnek olaylar,Konuk katılımcı
5. Hafta Uluslararası Pazarlamada Mamül Politikası Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları Sözlü anlatım, örnek olaylar,Konuk katılımcı
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Reklam Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Kişisel Satış ve Diğerleri Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-1 Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-2 Sözlü anlatım, örnek olaylar
13. Hafta Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Uluslararası Pazarlamada Liderlik Sözlü anlatım, örnek olaylar
14. Hafta Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sözlü anlatım, örnek olaylar
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 35
Derse Devam / Katılım 14 15
Final 1 50


ÖÇ-1Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-2Uluslararası pazarlama araştırmalarının öneminin kavranması, uluslararası araştırma planlaması basamaklarının öğrenilmesi.
ÖÇ-3Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularının öğrenilmesi.
ÖÇ-4Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-5Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6Dijital çağın uluslararası ticarete etkilerinin kavranması.
ÖÇ-7Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenilmesi
ÖÇ-8Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8