Dersin amacı rekabet kavramı üzerinde odaklanarak, Türkiye’nin ticari rekabette konumu hakkında bilgi vermektir.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Hakan Çınar
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma.
Temel Kaynaklar
-Mehmet Faysal GÖKALP - Cüneyt Yenal KESBİÇ, Uluslararası Rekabet Sürecinde Türkiye, Beyaz Yayınları, İstanbul, 2005.
Diğer Kaynaklar
-Erdal TÜRKKAN, Rekabet Teorisi ve Endüstri İktisadı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2001
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Kavramlar (Rekabet Kavramı, Temel Fonksiyonları, Piyasalar ve Rekabet, Rekabet ve Etkinlik
Sözlü anlatım
2. Hafta
İktisat Okulları ve Rekabet (Klasik Okul, Neo-Klasik Okul, Fonksiyonel Rekabet)
Sözlü anlatım
3. Hafta
İktisat Okulları ve Rekabet (K. Marx, Avusturya Okulu, Schumpeteryan Rekabet)
Sözlü anlatım
4. Hafta
Rekabetin Engellenmesi ve Korunması (Korumacılık)
Sözlü anlatım
5. Hafta
Rekabetin Engellenmesi ve Korunması (Rekabet Politikaları)
Sözlü anlatım
6. Hafta
Rekabet Gücü Kavramı
Sözlü anlatım
7. Hafta
Rekabet Gücünü Belirleyen Faktörler
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Rekabet Gücünün Ölçülmesi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Türkiye’nin Rekabet Gücü
Sözlü anlatım
11. Hafta
Türkiye'de Firma Düzeyinde Rekabet Politikası
Sözlü anlatım
12. Hafta
Ülke Düzeyinde Rekabet Politikası
Sözlü anlatım
13. Hafta
Uluslararası Düzeyde Rekabet Politikası
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final SInavı
Final SInavı
16. Hafta
Final SInavı
Final SInavı
17. Hafta
Final SInavı
Final SInavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Rekabet kavramını yorumlayabilirler.
ÖÇ-2
İktisat okullarının bakış açısına göre rekabeti tanımlayabilirler.
ÖÇ-3
Türkiye’nin mevcut rekabet gücünü betimleyebilirler.
ÖÇ-4
Ülkelerin rekabet gücünü ölçüp eleştirebilirler.
ÖÇ-5
Türkiye’de farklı sektörlerin ticari avantajları ve dezavantajları birbiriyle karşılaştırabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.