Perakendecilik ile ilgili temel kavramları açıklamak ve öğrencilere; sektöre, pazara ve müşteri özelliklerine göre perakendeci işletmelerin yönetimine dair kararların alınış şekillerini aktarmak.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma, takım/grup çalışması, örnek olay
Temel Kaynaklar
Kenan AYDIN, Perakende Yönetiminin Temelleri, 3. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007.
Diğer Kaynaklar
D. TUNCER-S. ALKİBAY-Ş. HOŞGÖR, Alışveriş Merkezleri ve Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası perakendeciliğe Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerin Sınıflandırılması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerin Özellikleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerin Mağaza Düzeni
Sözlü anlatım
5. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerin Finansman Sistemi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerin Planlama Süreci
Sözlü anlatım
7. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerin Satın Alma Sistemleri
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerin Fiyatlandırma Yöntemleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Uluslararası Perakendeci İşletmelerde İletişim Yöntemleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Stok Yönetimi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Bilgi Sistemi ve Lojistik
Sözlü anlatım
14. Hafta
Perakende İşletme Uygulamaları
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası perakendeci işletmelerin faaliyetlerini açıklayabilecekeler.
ÖÇ-2
Uluslararası perakendeci işletmelrerin finansman sistemllerinin nasıl işlediğini ifade edebilecekler.
ÖÇ-3
Uluslararası perakendeci işletmelerin fiyatlandırma yöntemlerini değerlendirebilecekler.
ÖÇ-4
Uluslararası perakendeci işletmelerin lojistik faaliyetlerini değerlendirebilecekler.
ÖÇ-5
Uluslararası perakendeci işletmelerin stok yönetimini açıklayabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.