Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


FUAR ENDÜSTRİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0005 FUAR ENDÜSTRİSİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Öğrenciler fuar yönetimini gerçekleştirmeyi öğrenir. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Anıl URAL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe 09.00-10.50 A-602
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve yazılı sunum
Temel Kaynaklar -Meeting and event planning Robin E. Craven, Lynn Johnson Golabowski
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fuarcılığın tarihçesi Tartışma, Soru & Cevap
2. Hafta Fuarcılık nedir? Tartışma, Soru & Cevap
3. Hafta Fuarcılık neden en verimli pazarlama aracıdır? Tartışma, Soru & Cevap
4. Hafta Fuar teşvikleri Tartışma, Soru & Cevap
5. Hafta Fuarcılık sektöründe departmanlar ve işlevleri Tartışma, Soru & Cevap
6. Hafta Fuarcılık terimleri Tartışma, Soru & Cevap
7. Hafta Fuar türleri Tartışma, Soru & Cevap
8. Hafta Fuarların katılımcı firmalar açısından önemi Tartışma, Soru & Cevap
9. Hafta Fuarların bir kitle iletişim aracı olarak önemi Tartışma, Soru & Cevap
10. Hafta Fuarların düzenlendiği alanda sosyo-kültürel , turistik ve İktisadi ortam bakımından önemi Tartışma, Soru & Cevap
11. Hafta Fuarların pazarlama iletişimi açısından önemi Tartışma, Soru & Cevap
12. Hafta Bir fuara katılmanın sebepleri Tartışma, Soru & Cevap
13. Hafta Doğru fuarı nasıl seçeriz? Tartışma, Soru & Cevap
14. Hafta Katılımcı firmanın fuardaki varlığını duyurmasını sağlayan yollar Tartışma, Soru & Cevap
15. Hafta Fuardaki reklam türleri Tartışma, Soru & Cevap
16. Hafta İdeal stant nasıl olmalıdır? Tartışma, Soru & Cevap
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Fuar yönetiminin ne olduğunu ifade edebilecekler.
ÖÇ-2Fuar bütçelemesini değerledirebilecekler.
ÖÇ-3Fuarların gerekliliğini değerlendirebilecekler.
ÖÇ-4Örnek vaka incelemeleri yaparak bunları gerçek hayatla ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-5Sergi ve fuar organizasyonu uygulayabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5