Öğrenciler fuar yönetimini gerçekleştirmeyi öğrenir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Anıl URAL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe 09.00-10.50 A-602
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve yazılı sunum
Temel Kaynaklar
-Meeting and event planning Robin E. Craven, Lynn Johnson Golabowski
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Fuarcılığın tarihçesi
Tartışma, Soru & Cevap
2. Hafta
Fuarcılık nedir?
Tartışma, Soru & Cevap
3. Hafta
Fuarcılık neden en verimli pazarlama aracıdır?
Tartışma, Soru & Cevap
4. Hafta
Fuar teşvikleri
Tartışma, Soru & Cevap
5. Hafta
Fuarcılık sektöründe departmanlar ve işlevleri
Tartışma, Soru & Cevap
6. Hafta
Fuarcılık terimleri
Tartışma, Soru & Cevap
7. Hafta
Fuar türleri
Tartışma, Soru & Cevap
8. Hafta
Fuarların katılımcı firmalar açısından önemi
Tartışma, Soru & Cevap
9. Hafta
Fuarların bir kitle iletişim aracı olarak önemi
Tartışma, Soru & Cevap
10. Hafta
Fuarların düzenlendiği alanda sosyo-kültürel , turistik
ve İktisadi ortam bakımından önemi
Tartışma, Soru & Cevap
11. Hafta
Fuarların pazarlama iletişimi açısından önemi
Tartışma, Soru & Cevap
12. Hafta
Bir fuara katılmanın sebepleri
Tartışma, Soru & Cevap
13. Hafta
Doğru fuarı nasıl seçeriz?
Tartışma, Soru & Cevap
14. Hafta
Katılımcı firmanın fuardaki varlığını duyurmasını
sağlayan yollar
Tartışma, Soru & Cevap
15. Hafta
Fuardaki reklam türleri
Tartışma, Soru & Cevap
16. Hafta
İdeal stant nasıl olmalıdır?
Tartışma, Soru & Cevap
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Fuar yönetiminin ne olduğunu ifade edebilecekler.
ÖÇ-2
Fuar bütçelemesini değerledirebilecekler.
ÖÇ-3
Fuarların gerekliliğini değerlendirebilecekler.
ÖÇ-4
Örnek vaka incelemeleri yaparak bunları gerçek hayatla ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-5
Sergi ve fuar organizasyonu uygulayabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.