Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI MARKA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0018 ULUSLARARASI MARKA YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Marka iletişimi ve Marka Stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi. Rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımı,proje sunumları,Derse konuk katılımcılar ile dersin pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar -Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi
- İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek) Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
-Küresel Marka, Nigel Hollis, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Marka Nedir? serbest Sohbet-Tanışma ders anlatımı,sohbet
2. Hafta Markanın Temel fonksiyonları?Tarihte Marka Ders anlatımı,örnek olay,quiz
3. Hafta Markanın faydaları Ders anlatımı,örnek olay,oyunlaştırma ile ödev
4. Hafta Marka ile İlgili Kavramlar Ders anlatımı,quiz
5. Hafta Marka Kimliği-Kişiliği ve İmajı Ders anlatımıoyunlaştırma ile ödev
6. Hafta Marka Değeri,Marka Denkliği,Markanın Gücü Ders anlatımı,örnek olay,oyunlaştırma ile ödev
7. Hafta Konuk katılımcı
8. Hafta vize haftası Ders anlatımı,örnek olay
9. Hafta vize haftası Ders anlatımı,örnek olay
10. Hafta Marka Bağlılığı,Marka Sadakati,Marka Bilinirliği,Marka Yönetimi Ders anlatımı,örnek olay
11. Hafta Marka Konumlandırma Ders anlatımı,örnek olay
12. Hafta Marka Yaratma Stratejileri Ders anlatımı,örnek olay
13. Hafta Marka Değeri,Marka Denkliği,Markanın Gücü
14. Hafta Örnek olay,ders kapsamında gamification ile ödev ödev,örnek olay,tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Projeler 1 25


ÖÇ-1Markayı anlamak
ÖÇ-2Markalaşmayı, marka değerini anlamak
ÖÇ-3Uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmek
ÖÇ-4Markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektirdiğini bilecek
ÖÇ-5Marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörleri bilecek örnek olay çözümlemesi yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5