Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMADA İNOVASYON

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0011 PAZARLAMADA İNOVASYON 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Y    Yenilikler bir çığ gibi üzerimize geliyor ve bundan kurtulmanın inovasyon ve yaratıcılıktan geçiyor.

Pazarlama inovasyonu, ürün ve hizmetleri pazara sunulmak amacıyla geliştirilir ve üretilir. Ürün ve hizmetlerin daha çok satılması için daha fazla sayıda müşteri çekebiliyor olması gerekir. Daha fazla müşteri çekebilmek için farklı, değişik ve yeni pazarlama yöntemlerinin, modellerinin geliştirilip kullanılması pazarlama inovasyonu olarak adlandırılır.

Pazarlamada inovasyonun etkili bir şekilde kullanılmasının kurumlara ve şirketlere sağlayacağı avantajlar, örnek olaylarla destekli olarak anlatılacaktır.

Ön Koşullar PAZARLAMADA İNOVASYON
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri İnovasyon Analiz yöntmeleri

Swot Analizi

PEST Analizi

 
Temel Kaynaklar

1.    İNOVASYON NASIL YAPILIR? (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2012)

2.    PERAKENDEDE İNOVASYON, (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2013)

3.    PAZALAMADA İNOVASYON ‘DUR. (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2014)

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnovasyon Nedir? İnovasyon Ve Pazarlama İlişkisi Teorik- İnteraktif Anlatım
2. Hafta İnovasyon Stratejileri? Pazarlama İnovasyon Nasıl Yapılır? (Örnekler) Teorik- İnteraktif Anlatım
3. Hafta Mevcut Pazarlama Anlayışlarına Farklı Olarak Ne Eklenir? Standartlaşmanın Getirdiği Tıkanmanın Aşılması İçin Teknikler Nelerdir? Teorik- İnteraktif Anlatım
4. Hafta İnovasyon nasıl yapılır Atölye
5. Hafta • İnovasyon Teknikleri İle Farklılık Üretmeye Nereden Başlanacak? İnovasyon Konusunda Dünyada Ve Türkiye’den Örneklerin Sunumu Teorik- İnteraktif Anlatım
6. Hafta Ürün Ve Hizmet İnovasyonu İle Pazarlama İnovasyonun Farkı Nedir? - Pazarlamanın 4 P'si ve inovasyon Satın Alma Güdüleri Nelerdir? Teorik- İnteraktif Anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Yarının Ürün Yapıları Nasıl Bir Değişim Geçirecek? Teorik- İnteraktif Anlatım
9. Hafta Farklı Pazarlama Anlayışları Geliştirmenin Gereği Teorik- İnteraktif Anlatım
10. Hafta Yeni Bir Pazar Nasıl Bulunur? Pazarlamada İnovasyon Stratejileri Geliştiren Firmalara Yol Haritası Oluşturma Teorik- İnteraktif Anlatım
11. Hafta İnovasyon yapma seansı Atölye
12. Hafta Üniversite bilgisi ile piyasa anlayışlarının karşılaştırılması, Reel hedefler ile gerçek zamanlı taleplerin eşleştirilmesi, Yarının trendleri ve 2023 Türkiye’si Teorik- İnteraktif Anlatım
13. Hafta İnovasyon performansını en iyi uygulama örnekleriyle desteklemek,-Silikon vadilerinin nasıl işlediği ve ana felsefesi, Uluslararası kurumların İnovasyon alanındaki faaliyetleri, Ar-Ge çalışmalarından örnekler -İnovasyon kültürü ve farkındalık anlayışının dünyadaki uygulamaları, Düşüncede İnovasyon, Beynin özellikleri, - Dünyada ve Türkiye’de İnovasyon alanları, Teorik- İnteraktif Anlatım
14. Hafta İnovasyon yapma seansı Atölye
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İnovasyonu ifade edebilecekler.
ÖÇ-2İnovasyon stratejilerini analiz edebilecekler.
ÖÇ-3İnovasyonlar arasındaki farkı ayırt edebilecekler.
ÖÇ-4İnovasyon stratejisi geliştiren firmaların sorunlarını çözüleyebilecekler.
ÖÇ-5İnovasyon alanındaki faaliyetleri değerlendirebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5