Y Yenilikler bir çığ gibi üzerimize geliyor ve bundan kurtulmanın inovasyon ve yaratıcılıktan geçiyor.
Pazarlama inovasyonu, ürün ve hizmetleri pazara sunulmak amacıyla geliştirilir ve üretilir. Ürün ve hizmetlerin daha çok satılması için daha fazla sayıda müşteri çekebiliyor olması gerekir. Daha fazla müşteri çekebilmek için farklı, değişik ve yeni pazarlama yöntemlerinin, modellerinin geliştirilip kullanılması pazarlama inovasyonu olarak adlandırılır.
Pazarlamada inovasyonun etkili bir şekilde kullanılmasının kurumlara ve şirketlere sağlayacağı avantajlar, örnek olaylarla destekli olarak anlatılacaktır.
Ön Koşullar
PAZARLAMADA İNOVASYON
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
İnovasyon Analiz yöntmeleri
Swot Analizi
PEST Analizi
Temel Kaynaklar
1. İNOVASYON NASIL YAPILIR? (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2012)
2. PERAKENDEDE İNOVASYON, (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2013)
3. PAZALAMADA İNOVASYON ‘DUR. (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2014)
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnovasyon Nedir?
İnovasyon Ve Pazarlama İlişkisi
Teorik- İnteraktif Anlatım
2. Hafta
İnovasyon Stratejileri?
Pazarlama İnovasyon Nasıl Yapılır? (Örnekler)
Teorik- İnteraktif Anlatım
3. Hafta
Mevcut Pazarlama Anlayışlarına Farklı Olarak Ne Eklenir?
Standartlaşmanın Getirdiği Tıkanmanın Aşılması İçin Teknikler Nelerdir?
Teorik- İnteraktif Anlatım
4. Hafta
İnovasyon nasıl yapılır
Atölye
5. Hafta
• İnovasyon Teknikleri İle Farklılık Üretmeye Nereden Başlanacak?
İnovasyon Konusunda Dünyada Ve Türkiye’den Örneklerin Sunumu
Teorik- İnteraktif Anlatım
6. Hafta
Ürün Ve Hizmet İnovasyonu İle Pazarlama İnovasyonun Farkı Nedir? - Pazarlamanın 4 P'si ve inovasyon
Satın Alma Güdüleri Nelerdir?
Teorik- İnteraktif Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Yarının Ürün Yapıları Nasıl Bir Değişim Geçirecek?
Teorik- İnteraktif Anlatım
9. Hafta
Farklı Pazarlama Anlayışları Geliştirmenin Gereği
Teorik- İnteraktif Anlatım
10. Hafta
Yeni Bir Pazar Nasıl Bulunur?
Pazarlamada İnovasyon Stratejileri Geliştiren Firmalara Yol Haritası Oluşturma
Teorik- İnteraktif Anlatım
11. Hafta
İnovasyon yapma seansı
Atölye
12. Hafta
Üniversite bilgisi ile piyasa anlayışlarının karşılaştırılması,
Reel hedefler ile gerçek zamanlı taleplerin eşleştirilmesi,
Yarının trendleri ve 2023 Türkiye’si
Teorik- İnteraktif Anlatım
13. Hafta
İnovasyon performansını en iyi uygulama örnekleriyle desteklemek,-Silikon vadilerinin nasıl işlediği ve ana felsefesi,
Uluslararası kurumların İnovasyon alanındaki faaliyetleri,
Ar-Ge çalışmalarından örnekler -İnovasyon kültürü ve farkındalık anlayışının dünyadaki uygulamaları,
Düşüncede İnovasyon,
Beynin özellikleri, -
Dünyada ve Türkiye’de İnovasyon alanları,
Teorik- İnteraktif Anlatım
14. Hafta
İnovasyon yapma seansı
Atölye
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İnovasyonu ifade edebilecekler.
ÖÇ-2
İnovasyon stratejilerini analiz edebilecekler.
ÖÇ-3
İnovasyonlar arasındaki farkı ayırt edebilecekler.
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.