Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Uluslararası Ticaret Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / ULUSLARARASI TİCARETTE SATIŞ VE MÜZAKERE

ULUSLARARASI TİCARETTE SATIŞ VE MÜZAKERE

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0037 ULUSLARARASI TİCARETTE SATIŞ VE MÜZAKERE 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu ders öğrencilere satış ve müzakere teknikleri ile ilgili gerekli bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, bu tekniklerin temel prensipleri ve özellikleri ile uluslararası ticaretteki rolleri ele alınmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nebile Korucu Gümüşoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -Uluslararası İşletmecilik Uluslararası Ticaretten Müzakere Tekniklerine

– Funda Yalım, Satış ve Satış Yönetimi-Doç. Dr. Remzi Altunışık , Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu
Diğer Kaynaklar  

İstanbul Ticaret Odası Yayınları http://www.iso.org.tr/sites/1/upload/files/dis-ticarette-muzakere-teknikleri-704.pdf

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı, içerik ve ders işleme yöntemi Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
2. Hafta Satış yönetimine giriş Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
3. Hafta Satış temsilcilerinde bulunması gereken özellikler Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
4. Hafta Satış performansının değerlendirilmesi Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
5. Hafta Satış yönetiminde etik Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
6. Hafta İletişim ve müzakere kavramları Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
7. Hafta Ara Sınav Sınav
8. Hafta İşletme fonksiyonu olarak iletişim ve müzakere Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
9. Hafta Ticareti geliştirme kurumları ve iletişime katkısı Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
10. Hafta Bir iletişim biçimi olarak ticari müzakereler Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
11. Hafta Müzakerenin evreleri Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
12. Hafta Ticari sözleşme müzakereleri Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
13. Hafta Dönem İncelemesi Tartışma
14. Hafta Dönem İncelemesi Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Sözlü ve yazılı satış iletişim tekniklerini kullanarak çok kültürlü iletişim sürecini tanıyabilir.
ÖÇ-2Kültürel farklılıkları karşılaştırabilir.
ÖÇ-3 Kişisel satış, sergi ve ticaret fuarları, satış promosyonları, doğrudan pazarlama ve sponsorluklar dahil olmak üzere pazarlama iletişim araçlarını kullanabilir.
ÖÇ-4 Müzakere tekniklerini açıklayabilir.
ÖÇ-5Uluslararası ticaret için müzakere stratejileri uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5