Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0040 PAZARLAMA STRATEJİLERİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Pazarlama stratejilerini etkileyen  çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının modern pazarlama bakış açısıyla ele alınması. 
Ön Koşullar PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Eş Koşullar PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Özel Koşullar -YOK-
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, SL 13.00-14.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Görevlisi İle Görüşüp Randevu alınması durumunda uygun saat ve gün verilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü  anlatım

-Örnek Olay

-Sınıf İçi Tartışma

-Grup çalışması

 
Temel Kaynaklar  

Dersin takip edimesi yeterlidir, okuma amaçlı istenirse aşağıdaki kaynaklar edinilebir.

-Davis W. Cravens, Nigel F. Piercy (2003) Strategic Marketing, 7. Edition,

-Irwin McGraw-Hill, London. “Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım”, Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Beta Yayınevi, 2012

 

Diğer Kaynaklar -İnternek,güncel pazarlama dergiler,akademik makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Gelişimi, Değişen Pazar Dinamikleri Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
2. Hafta Pazarlamada Stratejik Düşünme, Pazarlama Stratejileri Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
3. Hafta Stratejik Pazarlama Planı Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
4. Hafta Hedef Pazar, Konumlandırma, Pazar Bölümlendirme Sözlü anlatım, Konuk Konuşmacı,tartışma
5. Hafta Rekabet ve Konumlandırma Stratejiler Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
6. Hafta Pazarlama Stratejileri- Büyüme Dönemi Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
7. Hafta Pazarlama Stratejileri- Yeni Ürünler Sözlü anlatım, Konuk Konuşmacı
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta Vize Haftası
10. Hafta Pazarlama Stratejileri-Olgunluk Dönemi Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
11. Hafta Pazarlama Stratejileri-Düşüş ve Kriz Dönemi Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
12. Hafta Pazarlama Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
13. Hafta Proje Sunumu Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
14. Hafta Proje Sunumu Sözlü anlatım, örnek olaylar,tartışma
15. Hafta FINAL SINAVI FINAL SINAVI
16. Hafta FINAL SINAVI FINAL SINAVI
17. Hafta FINAL SINAVI FINAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama plan ve stratejilerini geliştirir.
ÖÇ-2Pazarlamada Stratejik Düşünmenin önemini kavrar
ÖÇ-3Pazarlama plan ve stratejilerini analiz eder.
ÖÇ-4Pazarlama plan ve stratejilerini yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4