Pazarlama stratejilerini etkileyen çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının modern pazarlama bakış açısıyla ele alınması.
Ön Koşullar
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Eş Koşullar
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Özel Koşullar
-YOK-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, SL 13.00-14.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Görevlisi İle Görüşüp Randevu alınması durumunda uygun saat ve gün verilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım
-Örnek Olay
-Sınıf İçi Tartışma
-Grup çalışması
Temel Kaynaklar
Dersin takip edimesi yeterlidir, okuma amaçlı istenirse aşağıdaki kaynaklar edinilebir.
-Davis W. Cravens, Nigel F. Piercy (2003) Strategic Marketing, 7. Edition,
-Irwin McGraw-Hill, London. “Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım”, Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Beta Yayınevi, 2012
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.