Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SATIŞ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0041 SATIŞ YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amaçları: Şirket yönetiminde “Pazarlama“ işlevi ve ardından da “Satış” işlevinin anlamını ve yerini öğrenmek, özellikle satış teşkilatının oluşturulması ve yönetimi odaklı olarak, Modern şirket yapısında Satış Yönetimi kavramının önemini kavramak, Günümüzün en popüler pazarlama felsefesi olan “Tüketici Odaklı” yaklaşımda satış ekibinin rolünü, sorumluluklarını ve etkisini anlamak, “Satıcılık” kariyerinin içeriğini pazarlık becerileri, satış görüşmeleri, toplantılara hazırlık, müşteri temasları, farklı müşteri tipleri gibi önemli konuları öğrenerek anlamaktır
Ön Koşullar Satış Yönetimi
Eş Koşullar Satış Yönetimi
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatım

-Tartışma

-Grup çalışması
Temel Kaynaklar -Satış Yönetimi – Prof.Dr. Cemal Yükselen – Detay Yayınları
Diğer Kaynaklar -Öğretim üyesi tarafından hazırlanan notlar

-Selling and Sales Management  David Jobber & Geoff Lancester  Prentice Hall ISBN: 0-273-69579-7
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta “Pazarlama” içinde satışın yeri ve bu rolün zaman içindeki değişimi Ders anlatımı ve Tartışma
2. Hafta Satış Stratejileri Ders anlatımı ve Tartışma
3. Hafta Bireysel ve Kurumsal Satış kavramları ve bunların farkları Ders anlatımı ve Tartışma
4. Hafta Satış Ortamları Ders anlatımı ve Tartışma
5. Hafta Uluslararası Satış Ders anlatımı ve Tartışma
6. Hafta Satış Sorumlulukları ve Satışa Hazırlık Ders anlatımı ve Tartışma
7. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
8. Hafta Kişisel Satış Becerileri Ders anlatımı ve Tartışma
9. Hafta İlişki bazlı Satış Ders anlatımı ve Tartışma
10. Hafta Satış Ekibinin Seçimi ve İşe alınma süreci Ders anlatımı ve Tartışma
11. Hafta Satış Ekibinin Eğitimi ve Motivasyonu Ders anlatımı ve Tartışma
12. Hafta Satış Tahmini ve Satış Bütçesi Ders anlatımı ve Tartışma
13. Hafta Satış Ekibi Değerlendirmesi Ders anlatımı ve Tartışma
14. Hafta Kişisel Satıcılık Özellikleri Ders anlatımı ve Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 45
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 45


ÖÇ-1Satış tekniklerini temel seviyede uygulayabilecekler
ÖÇ-2Satıcıların motivasyonu ve eğitimi için gerekli işlemleri yapabilecek
ÖÇ-3Satış bütçesini tahmin edebilecek
ÖÇ-4Satış yönetiminde temel ilkeleri anlayabilecek
ÖÇ-5Satış yönetiminin gelişim sürecini tanımlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5