Mitoloji ve kültür eksenli bu dersin amacı; bir disiplin olarak mitolojiye ilişkin kavramsal bakış açısı kazandırmak; mitolojinin doğuşu, anlamı ve uygarlık tarihine etkileri hakkında bilgilendirmek; mitolojiyi kültür ile olan etkileşimi bağlamında konu ederek mitolojinin sanata ve reklama yönelik yansımalarını mercek altına almaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mitolojinin tanımı / Giriş
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
2. Hafta
Klasik Mitolojiye Giriş Antik Çağ, Hellenizm, Yunan uygarlığı ve kültürü, Roma uygarlığı ve kültürü, Yunan ve Roma mitolojileri...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
3. Hafta
Mezopotamya ve Mısır Mitolojileri Mezopotamya uygarlıkları ve kültürü; Sümer uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Babil uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Gılgamış Destanı; Mısır uygarlığı, kültürü ve mitolojisi...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
4. Hafta
Klasik Mitoloji: Yunan ve Roma Mitolojileri Yunan mitolojisi, Homeros ve Homeros Destanları, Heseidos; Roma mitolojisi, Vergilius, Ovidius...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
5. Hafta
Mitoloji ve Sanat Sanat, İkon, İkonografi, Mitolojinin Batı sanatına etkileri ve sanat yapıtları üzerine analizler...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
6. Hafta
Klasik Mitolojiye Giriş Antik Çağ, Hellenizm, Yunan uygarlığı ve kültürü, Roma uygarlığı ve kültürü, Yunan ve Roma mitolojileri...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
7. Hafta
ara sınav
ara sınav
8. Hafta
film gösterimi
film gösterimi
9. Hafta
Reklamlarda Mitolojinin Kullanılmasına İlişkin Çözümlemeler Reklamlarda mitolojik kahramanlara mitolojik olay örgülerine göndermeler, ve mitolojik simgelere yönelik göndermeler...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
10. Hafta
Anadolu mitolojisi Anadolu uygarlığı ve kültürü; Hitit uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Ana tanrıça kültü; Anadolu efsaneleri...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
11. Hafta
Doğu Asya ve Türk mitolojileri Doğu Asya uygarlığı ve kültürü: Çin uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Japon uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Türk uygarlığı, kültürü ve mitolojisi, Dede Korkut Hikayeleri...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
12. Hafta
Kültür Nedir? Kültür kavramı, Kültür-hayat ilişkisi, Kültür analizi ve sosyolojisi, Sözlü ve Yazılı kültür..
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
13. Hafta
Mitoloji ve Sanat Sanat, İkon, İkonografi, Mitolojinin Batı sanatına etkileri ve sanat yapıtları üzerine analizler..
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
14. Hafta
Mitoloji ve Sanat Sanat, İkon, İkonografi, Mitolojinin Batı sanatına etkileri ve sanat yapıtları üzerine analizler...
anlatım / görsel sunumlar / tartışma
15. Hafta
final
16. Hafta
final
17. Hafta
final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Mitoloji, sanat, reklam ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma ve mitolojik
ÖÇ-2
Mitoloji-kültür etkileşiminin farkında olma
ÖÇ-3
Mit ve mit türleri, dünya mitolojileri hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-4
Mitolojinin öneminin, yaşam pratikleri ve düşün yaşamı üzerindeki
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.