Modern Türkiye’yi derinlemesine anlamanın önemli bir boyutu olarak, Türkiye tarihinde şekillenen toplumsal, siyasi ve ekonomik süreçlerin yorumlanabileceği temel arka plan bilgisine ve analiz yöntemlerine sahip olunması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Türkiye'de Modernleşme
Eş Koşullar
Türkiye'de Modernleşme
Özel Koşullar
-yok-
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Raif Bakova
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatım
-Tartışma
-Grup çalışması
Temel Kaynaklar
-Necdet Hayta ve Uğur Ünal, Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri, Ankara, 2005.
-Pamuk, Şevket, Seçme Eserleri II: Osmanlıdan Cumhuriyete Küreselleşme, İktisat Politikaları ve Büyüme (İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, Kasım 2008
Diğer Kaynaklar
-Güncel ekonomi dergileri ve gazeteler
-Dersin Öğretim Üyesine ait ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Avrupa'daki gelişmeler ve Osmanlı Devleti.
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
2. Hafta
Osmanlı Devlet yapısı ve ilk Reform çabaları
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
3. Hafta
Reformların gelişmesindeki iç ve dış engeller.
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
4. Hafta
Ulusal Kimliğin İnşası
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
5. Hafta
Takrir-i Sükûn Dönemi
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
6. Hafta
Azınlıklar-Sevr ve Lozan Anlaşmaları
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
7. Hafta
Serbest Cumhuriyet Fırkası Deneyimi
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
1930-50 Dönemi
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
10. Hafta
1950-60 Dönemi
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
11. Hafta
1960-80 Dönemi I
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
12. Hafta
Sekülarizm - Sunumlar
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
13. Hafta
1960-80 Dönemi II- Sunumlar
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
14. Hafta
1980 Sonrası I- Sunumla
Ders anlatım/tartışma/grup çalışması
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Modernleşmenin özelliklerini listeleme ve ayırt eder.
ÖÇ-2
Türkiye’de Modernleşme Hareketlerinin farklı dönemlerdeki özelliklerini karşılaştırır.
ÖÇ-3
Modernleşme hareketlerinin Türkiye tarihinin gelişimindeki etkilerini ve kültürün tarihî gelişmelerden aldığı etkileri değerlendirir.
ÖÇ-4
Modernleşmenin Türkiye Tarihine katkılarını belirtir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.