Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.1 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar
Öğrenci odaklı, interaktif
2. Hafta
Renkler, materyal tanımı, form doldurma, belirli belirsiz ve negatif artikeller, tekil ve çoğul sözcükler
Öğrenci odaklı, interaktif
3. Hafta
İnternetten sipariş verme, bir eşyayı tanımlayabilme(renk, malzeme gibi)
Öğrenci odaklı, interaktif
4. Hafta
Telefon konuşmaları, e-posta ve sms okuma ve özellikleri, ofis ve bilgisayar sözcükleri
Öğrenci odaklı, interaktif
5. Hafta
Video ve ilgili çalışmalar, metin okuma ve yanıtlama: Leipzig(gece bit pazarı)
Öğrenci odaklı, interaktif
6. Hafta
Hobiler, boş zaman değerlendirme yapabilmek fiili ; bir şey için rica edebilme
Öğrenci odaklı, interaktif
7. Hafta
Klip izleme ve ilgili çalışmalar
Öğrenci odaklı, interaktif
8. Hafta
Yapılan konuların tekrarı, sınava hazırlık
Öğrenci odaklı, interaktif
9. Hafta
Vize
10. Hafta
Vize
11. Hafta
Saat, günün zaman dilimleri,ve zamanla ilgili sorular,
cümle yapısı,
Öğrenci odaklı, interaktif
12. Hafta
Randevu verme, zaman dilimleriyle ilgili çalışmalar,
edat
Öğrenci odaklı, interaktif
13. Hafta
Buluşma önerisi, buluşmayı iptal etme; bu konuyla ilgili e-posta yazma
Öğrenci odaklı, interaktif
14. Hafta
Konu tekrarı, çeşitli çalışma kağıtlarıyla çalışma, video
Öğrenci odaklı, interaktif
15. Hafta
Yeme içme, meyve ve sebzeler, kahvaltı ve yemek üstüne konuşma, sıfatlar
Öğrenci odaklı, interaktif
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
50
ÖÇ-1
Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
Farklı olana saygı
ÖÇ-3
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.