|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Fransızca/1 ve Fransızca/2 derslerinde kullanılacak kitapların tanıtımı, ilgili Syllabus’ün okunup öğrencilerden isteklerin neler olduğunu ve nelerden sorumlu olacaklarının açıklanması, vize ve final sınavlarının nasıl notlanacağı, bu notlamada devamlılık, ödevlerin genel yüzde oranlarının öğrencilere tanıtılması. Fransızcanın fonetik düzeni – alfabe tanıtımı, ses uyumu ve basit kelimelerin fonetik yapılarının tanıtımı, alfabetik okunuşların örneklenmesi. |
Yazılı örneklemeler. |
2. Hafta |
Alfabe bilgilerinin ve fonetik düzenin hatırlatılmasından sonra “Article” konusuna giriş. Article’lerin örneklerle tanıtımı, uygulamaları. Basit “Tümce okuma denemeleri”. Vocabulaire çalışmaları ve okunuşların üzerinde yapılacak çalışmalar. İsim tamlalamalarının yapıları ve kuruluş kuralları ve bu konuyla ilgili olarak kullanılan “article” sistemlerinin örnekleriyle açıklanması. |
Yazılı açıklamalar ve örneklemeler. |
3. Hafta |
Avoir ve Etre yardımcı fiillerin açıklanması, Fiil gruplarına genel bir bakış ve 1. grup fiillerin çekim ekleri. Vocabulaire bilgileriyle tümce kurulması, Tümcenin genel yapısı hakkında açıklamalar.Kendini tanıtıcı genel basit tümcelerin kurulumu ve yazılımı.Öğrencilere konu üzerinde çeşitli ödevler verilecektir(Avoir-Etre ve 1. grup fiillerden en çok kullanılanları arasından seçilecek örneklerle Türkçe-Fransızca çeviri ödevlemeleri yapılacaktır.) Milliyet ve ülkeleri içeren vocabulaire kağıtlarının dağıtımı, ilgili çalışmalar. |
Yazılı örnekleme ve açıklamalar. |
4. Hafta |
İsmin hallerinin tanıtımı ve konuyla ilgili olarak article ve préposition kuruluşlarının incelenmesi. Conversation çalışmaları.Günlük konular hakkında, kendini tanıtan cümlelerle soru-cevap kalıplarının aktarımı. Yeni Vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. İşaret Sıfatlarının öğrenilmesi ve uygulamalar.Yardımcı fiillerden “Pouvoir-Devoir” fiillerinin çekimi ve bu fiillerle yapılan basit tümceler, soru-cevap çalışmaları. |
Yazılı olarak ödevin cevaplarının açıklanması ve diğer açıklamalar. |
5. Hafta |
İşaret sıfatlarının tekrarı, niteleme sıfatlarının liste şeklinde dağıtımı.İlgili sıfatlar ile 1.grup fiillerin tümcede kullanımları. Tümce çeşitleri( Olumsuz, soru ve olumsuz soru çeşitleri ). Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Soru-yanıt ile parça üzerinde çalışmalar.İsim tamlamaları ve ismin hallerine ilişkin hatırlatıcı ödevlerin öğrencilere dağıtımı ve konu üzerinde çalışmalar. Haftanın günlerinin tanıtılması.“Faire – Savoir” yardımcı fiillerinin tanıtımı ve tümce içi kullanımları.Ev ve evin bölümleriyle mevsim ve ayları tanıtıcı yeni vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve bu vocabulaire üzerine basit tümce kuruluş çalışmaları. İsim tamlamaları ile yeni kelimelerin pekiştirilmesi. Olumsuz cevaplamalar üzerine dağıtılan soru kalıplarıyla çalışmalar.1.grup fiiller üzerine ek çalışmalar. Tüm 1 ci grup fiillerin şimdiki zaman çekimleri.Belgesiz sıfatların tanıtımı, konunun kitaptan takibi ve okuma çalışmaları. |
Yazılı çalışmalar. |
6. Hafta |
Vizeye hazırlık niteliğinde tekrarlar.Meslekler üzerine hazırlanmış yeni vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. 1 grup fiillerin öğrenimine devam edilmesi. Fransızca-Türkçe ve Türkçe-Fransızca çeviri çalışmaların yapılması. Soru cevap çalışmaları. Kitaptan yeni konunun okutulup işlenmesi. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları. İyelik sıfatlarının tanıtımı ve konu üzerinde pekiştirici çeviri çalışmaları |
Yazılı örneklemeler ve çalışmalar. |
7. Hafta |
Vize Haftası. |
Sınav |
8. Hafta |
Vize sorularının cevaplanması.Saat ve zaman kavramının işlenmesi. Konuyla ilgili soru-cevap çalışmaları. Olumlu ve olumsuz tümce çeşitlerinin tekrarı, şehir ve şehirde bulunan bina, meydan ve çeşitli yapılar üzerine hazırlanmış olan vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve konuyla ilgili tümce çalışmaları. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları. İyelik sıfatlarının tekrarı.Hayvanlar ve doğa ile ilgili yeni vocabulaire listelerinin öğrencilere tanıtımı, kelimeler üzerinde cümle kuruluşları yapılacaktır. |
Yazılı açıklamalar. |
9. Hafta |
Yön ve yol tarifi için kullanılan kavramının işlenmesi ve konu ile ilgili dağıtılacak soru içeren çalışma kağıtları üzerinde cevaplamalar yaptırılacaktır. 2.ci grup fiillerin tanıtımı, ilgili fotokopilerinin dağıtımı, cümle kuruluş çalışmaları. Şahıs Zamirlerine giriş, tanıtım ve örneklemeler. Okuma çalışmaları. |
Yazılı örneklemeler ve çalışmalar. |
10. Hafta |
Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Hava durumu ile ilgili kalıp tümcelerin üzerinde açıklayıcı çalışmalar. 1. grup, 2.ci grup ve öğrenilmiş olan tüm yardımcı fiillerin oluşturduğu türkçe bir metni – cümleleri fransızcaya tercümesi içerikli ödev kağıtlarının dağıtımı ve genel tekrarlar. Şahıs zamirlerinin tekrarları, örneklemeler. Di'li geçmiş zaman anlatımı ve örneklemeler. |
Yazılı çalışma ve örneklemeler. |
11. Hafta |
Dönem içinde yapılmış olan tüm derslerin genel tekrarları.Di'li geçmiş zamanın örnekleme çalışmaları.Şahıs Zamirlerinin kullanım tekrarları. Ödevlemeler. |
Verilmiş olan ödevin yazılı olarak soru cevaplamaları ve diğer çalışmalar. |
12. Hafta |
Di'li geçmiş zamanın geçmiş zaman ortaç fiili -participe passé- üzerindeki accord çalışmaları, şahıs zamirlerinin yine geçmiş zaman ortaç fiili üzerindeki accord çalışmalarına örnekler,Dönem içinde yapılmış olan tüm derslerin genel tekrarları.Di'li geçmiş zamanın örnekleme çalışmaları.Şahıs Zamirlerinin kullanım tekrarları. Ödevlemeler. |
Ödevlerin yazılı cevaplamaları ve yazılı örneklemeler. |
13. Hafta |
Final sınavı için ögrenci isteğine uygun olacak tekrarlar, soru-yanıt çalışmaları, genel tekrarlar. Şahıs zamirleri ve di'li geçmiş zamanda kullanım örneklerinde participe passé accordları üzerine çalışmalar. |
Ödevlerin yazılı cevaplamaları ve diğer örneklemeler. |
14. Hafta |
Final sınavı için genel istek doğrultusunda tekrar çalışmaları. Geçmiş zaman ortaç fiilin şahıs zamirine göre accordu üzerine ek çalışmalar. |
Yazılı örneklemeler. |
15. Hafta |
Finalden evvel moral dersi: Edith Piaf, Nana Mouskouri v.b. müzik dinletileri..
Not: Öğrencilere dinleyecekleri müzikle ilgili olarak parçanın Fransızca-Türkçe yazılımı verilmektedir.
|
Tekrar |
16. Hafta |
Final Sınavı |
Sınav |
17. Hafta |
Final Sınavı |
Sınav |
ÖÇ-1 | Öğrenciler haber kipinin şimdiki zamanını içeren ve Fransız Dili'nde ki 1 ve 2.ci grup fiillerle basit cümleler kurup isteklerini kendi cümleleriyle ifade edebiliyorlar. | ÖÇ-2 | Niteleme sıfatları, işaret sıfatları ve iyelik sıfatlarını belirleyebiliyorlar ve bunları cümlelerinde kullanıyorlar. | ÖÇ-3 | Öğrenci kendisine sorulan adres veya yol tarifini anlaşılır düzeyde fransızca aktarabiliyor. | ÖÇ-4 | Öğrenci, fransızca dilinde tanışma cümlelerini, kendini tarif edebilme yetisini kazanıyor. | ÖÇ-5 | Kelime bilgisi çalışmaları ile, öğrenci ev ve evin kısımlarını içeren kelimeleri, meslek ve milliyet kavramlarının edinimlerini, bu kelimelerin cümle içi kullanımlarını başarabiliyor. | ÖÇ-6 | Fonetik çalışmalarda ek olarak verilen başlangıç düzeyindeki Fransızca metinleri okuma çalışmaları ve metin üzerinde soru cevap alıştırmaları nedeniyle öğrencilerin telaffuz yetileri kuvvetlenmektedir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır. | PÇ-2 | Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir. | PÇ-3 | Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | PÇ-4 | Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir. | PÇ-5 | Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir. | PÇ-6 | Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar. | PÇ-7 | Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder. | PÇ-8 | Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar. | PÇ-9 | İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır. | PÇ-10 | Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir. |
|