Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Uluslararası Ticaret Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0154 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 
Ders kapsamında, katılımcıların; temel müşteri ilişkileri yönetimi kavramlarına hakim olmalarını sağlayarak, işletmelerin müşteri ilişkilerini oluşturmada ve geliştirmede nasıl bir yol izlediğinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Anlatım, Tartışma, Vaka Analizi, Bilgisayar Uygulamaları

 
Temel Kaynaklar
Yavuz Odabaşı, Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2010


Mehmet Baş, Metehan Tolon ve Cemalettin Aktepe, Müşteri İlişkileri Yönetimi, İstanbul, Detay Yayıncılık, 2013


Baki Arabacı, Müşteri Hizmetleri ve CRM, İstanbul, Kumsaati Yayın, 2008
Diğer Kaynaklar
Ders Notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanıtım Sözlü Anlatım
2. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İlişkili Kavramlar Sözlü Anlatım
3. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Sürecinde İletişim Sözlü Anlatım
4. Hafta Müşteri İlişkilerinde Personele Yetki Verilmesi Sözlü Anlatım
5. Hafta Alıcı-Satıcı Arasındaki Unsurlar Sözlü Anlatım
6. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri Sözlü Anlatım
7. Hafta Hizmetlerde Müşteri Bağlığı ve Kalite Sözlü Anlatım
8. Hafta Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım Sözlü Anlatım
9. Hafta Müşteriyi Kazanma ve Tutma Sözlü Anlatım
10. Hafta Müşteri İlişkilerinin Planlanması ve Uygulama Süreci Sözlü Anlatım
11. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Sözlü Anlatım
12. Hafta Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri Sözlü Anlatım
13. Hafta Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri Sözlü Anlatım
14. Hafta E-CRM Sözlü Anlatım
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramlarını ögrenecekler
ÖÇ-2Ögrenciler Müşteri kazanma, kazanılan müşterinin elde tutulması, kaybedilen müşterinin yeniden kazanılması metotlarını öğrenecekler.
ÖÇ-3Ögrenciler müşteri ilişkileri yönetimi kullanmanın temellerini öğrencekler.
ÖÇ-4Ögrenciler müşteri sadakati, müşteri tatmini, toplam kalite yönetimi gibi kavramların müşteri ilişkileri yönetimi açısından önemini öğrenecekler.
ÖÇ-5Ögrenciler müşteri ilişkilerinin işletmeler, çalışanlar ve müşteriler açısından önemini kavrayacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10