Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI DAĞITIM KANALLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0028 ULUSLARARASI DAĞITIM KANALLARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Pazarlamada uluslararası dağaıtı kanalları hakkında bilgi sahibi olmak
Ön Koşullar ULUSLARARASI DAĞITIM KANALLARI
Eş Koşullar ULUSLARARASI DAĞITIM KANALLARI
Özel Koşullar Uluslararası ticarette dağıtım kanalları bilgisi
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Hakan Özcan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 11.00 -12.45
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 11.00 -12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum ile ders anlatımı ve tartışma
Temel Kaynaklar Dr.Hakan ÖZCAN Ders notları
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası pazarlama Sözlü Anlatım
2. Hafta Uluslararası pazarlama önemi Sözlü Anlatım
3. Hafta Uluslararası pazarlama çevresi Sözlü Anlatım
4. Hafta Dağıtım kavramı Sözlü Anlatım
5. Hafta Uluslararası dağıtım kanalları Sözlü Anlatım
6. Hafta Uluslararası dağıtım kanalları seçimi Sözlü Anlatım
7. Hafta Ürün Sözlü Anlatım
8. Hafta Vize
9. Hafta Kanal stratejileri Sözlü Anlatım
10. Hafta Acenta Sözlü Anlatım
11. Hafta Acenta Sözlü Anlatım
12. Hafta Distriütör Sözlü Anlatım
13. Hafta Distribütör Sözlü Anlatım
14. Hafta Tekrar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10