Stratejik düşünmenin anlamı ve öneminin kavranması sağlanacaktır
· İnovasyonun tanımı, uygulama yöntemleri ile stratejik düşünce ilişkilendirilecektir
· Şirketlerin rekabetçi kalmak için yeni ürün, hizmet ve iş yapma tarzlarına duyduğu önlenemez ihtiyacın anlaşılması sağlanarak örnekler üzerinden modellenecektir.
· Yaratıcı düşüncenin iş dünyası açısından stratejik değeri tanımlanacaktır
· firma ve kurumların inovasyon yapma prosesleri üzerinde çalışılarak bir firma veya kurumun izlediği inovasyon süreçlerinin kavranması sağlanacaktır
1. İnovasyon Nasıl Yapılır? (Keskin S. Mavi Yayın, 2012)
2. Perakendede İnovasyon, (Keskin S. Mavi Yayın, 2013)
3. Pazalamada İnovasyon ‘Dur. (Keskin S. Mavi Yayın, 2014)
1.
Diğer Kaynaklar
- Kotler P. (1999) Katler Ve Pazarlama (Sistem Yayıncılık)
- Buzan, T. (2003) Yaratıcı Zekanın Gücü (Epsilon Yayıncılık)
- Lindstrom, M. (2008) Buy.Ology (Optimist Yayıncılık)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnovasyon İle İlgili Temel Kavramlar
Teorik - Anlatım
2. Hafta
Stratejik Düşünme İle İlgili Temel Kavramlar
Teorik - Anlatım
3. Hafta
İnovasyon Ve Stratejik Düşünmenin İlişkisi
Teorik - Anlatım
4. Hafta
Stratejik Düşünmenin Etapları
Teorik - Anlatım
5. Hafta
İnovason yapma üzerine atölye çalışması
Atölye
6. Hafta
Yenilikçi Düşünme Yolları Ve Yaratıcılık
Soru - Cevap
7. Hafta
Stratejik Düşünmede Liderin Önemi
Teorik - Anlatım
8. Hafta
Strateji, Hedeflere Ulaştıracak Oyun Planı
Teorik - Anlatım
9. Hafta
Gelecek Üzerine Düşünme Kurgusu
Soru - Cevap
10. Hafta
İnovason yapma üzerine atölye çalışması
Atölye
11. Hafta
Sezgi Ve Hislerin İnovatif Olmaya Etkisi Nedir?
Soru - Cevap
12. Hafta
Dünyada Stratejik Düşünme Ve İnovasyon Üzerine Yapılan Çalışmalar Örnekler
Teorik - Anlatım
13. Hafta
Büyüyen Firmaların Özellikleri
Teorik - Anlatım
14. Hafta
Silikon Vadilerinin Çalışma Yöntemleri Ve Sonuçları
Soru - Cevap
15. Hafta
İnovason yapma üzerine atölye çalışması
Atölye
16. Hafta
Kurumları İleriye Taşıyan Ve Onu Rakiplerinden Farklı Kılan Vizyonu Ve Bu Vizyona Örnekler
Soru - Cevap
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
İnovasyon ve Stratejik Düşünmeye ilişkin teorik / uygulamalı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-2
Dünyanın gittiği yönü ve kurumların ihtiyaçlarına yönelik reel verilerle desteklenmiş bilgilere ulaşacaklardır.
ÖÇ-3
İnovasyon ve stratejik düşüncenin ilişkili bir çok disiplinle olan irtibatı dolayısıyla küresel değişim dinamiklerinin gelişiminin takibini yaparak sonuçlarını değerlendireceklerdir.
ÖÇ-4
Farklı iş modelleri ve inovasyon çeşitlerinin stratejik uyumlulukları konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-5
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda inovasyon örneklerinden yararlanarak aktarımlarını özgün konseptlerde aktarabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.