Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İNOVASYON VE STRATEJİK DÜŞÜNME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0145 İNOVASYON VE STRATEJİK DÜŞÜNME 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

     Stratejik düşünmenin anlamı ve öneminin kavranması sağlanacaktır

·        İnovasyonun tanımı, uygulama yöntemleri ile stratejik düşünce  ilişkilendirilecektir

·        Şirketlerin rekabetçi kalmak için yeni ürün, hizmet ve iş yapma tarzlarına duyduğu önlenemez ihtiyacın anlaşılması sağlanarak örnekler üzerinden modellenecektir.

·        Yaratıcı düşüncenin iş dünyası açısından stratejik değeri tanımlanacaktır

·        firma ve kurumların inovasyon yapma prosesleri üzerinde çalışılarak bir firma veya kurumun izlediği inovasyon süreçlerinin kavranması sağlanacaktır

Ön Koşullar İNOVASYON VE STRATEJİK DÜŞÜNME
Eş Koşullar İNOVASYON VE STRATEJİK DÜŞÜNME..
Özel Koşullar Her hangi bir özel koşul istenmemektedir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Salih Keskin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Teorik anlatım

- Atölye çalışması

- Yaratıcı düşünme seansı uygulaması
Temel Kaynaklar  

1.      İnovasyon Nasıl Yapılır? (Keskin S. Mavi Yayın, 2012)

2.      Perakendede İnovasyon, (Keskin S. Mavi Yayın, 2013)

3.      Pazalamada İnovasyon ‘Dur. (Keskin S. Mavi Yayın, 2014)

1. 

Diğer Kaynaklar  

- Kotler P. (1999) Katler Ve Pazarlama (Sistem Yayıncılık)

- Buzan, T. (2003) Yaratıcı Zekanın Gücü (Epsilon Yayıncılık)

- Lindstrom, M. (2008) Buy.Ology (Optimist Yayıncılık)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnovasyon İle İlgili Temel Kavramlar Teorik - Anlatım
2. Hafta Stratejik Düşünme İle İlgili Temel Kavramlar Teorik - Anlatım
3. Hafta İnovasyon Ve Stratejik Düşünmenin İlişkisi Teorik - Anlatım
4. Hafta Stratejik Düşünmenin Etapları Teorik - Anlatım
5. Hafta İnovason yapma üzerine atölye çalışması Atölye
6. Hafta Yenilikçi Düşünme Yolları Ve Yaratıcılık Soru - Cevap
7. Hafta Stratejik Düşünmede Liderin Önemi Teorik - Anlatım
8. Hafta Strateji, Hedeflere Ulaştıracak Oyun Planı Teorik - Anlatım
9. Hafta Gelecek Üzerine Düşünme Kurgusu Soru - Cevap
10. Hafta İnovason yapma üzerine atölye çalışması Atölye
11. Hafta Sezgi Ve Hislerin İnovatif Olmaya Etkisi Nedir? Soru - Cevap
12. Hafta Dünyada Stratejik Düşünme Ve İnovasyon Üzerine Yapılan Çalışmalar Örnekler Teorik - Anlatım
13. Hafta Büyüyen Firmaların Özellikleri Teorik - Anlatım
14. Hafta Silikon Vadilerinin Çalışma Yöntemleri Ve Sonuçları Soru - Cevap
15. Hafta İnovason yapma üzerine atölye çalışması Atölye
16. Hafta Kurumları İleriye Taşıyan Ve Onu Rakiplerinden Farklı Kılan Vizyonu Ve Bu Vizyona Örnekler Soru - Cevap
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1İnovasyon ve Stratejik Düşünmeye ilişkin teorik / uygulamalı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-2Dünyanın gittiği yönü ve kurumların ihtiyaçlarına yönelik reel verilerle desteklenmiş bilgilere ulaşacaklardır.
ÖÇ-3İnovasyon ve stratejik düşüncenin ilişkili bir çok disiplinle olan irtibatı dolayısıyla küresel değişim dinamiklerinin gelişiminin takibini yaparak sonuçlarını değerlendireceklerdir.
ÖÇ-4Farklı iş modelleri ve inovasyon çeşitlerinin stratejik uyumlulukları konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-5Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda inovasyon örneklerinden yararlanarak aktarımlarını özgün konseptlerde aktarabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5