Lisans
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği (Türkçe)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI2001 2 İngilizce II 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin İngizceyi temel düzeyde anlamalarını sağlayarak temel konular hakkında konuşturmaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Seval SARIYILDIZ AKSU, Öğr. Gör. Ayşegül Gezek, Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar, Öğr. Gör. Özay Şeker, Öğr. Gör. Mehmet Altay, Öğr. Gör. Ebru Temiz, Öğr.Gör. Gonca Dayı
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Uzaktan Öğretim
Görüşme Saatleri ve Yeri Görüşme saatleri her akademik dönem için uzaktan öğretim potalı olan CATS' sayfasında ilan edilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uzaktan öğretim.
Temel Kaynaklar Haftalık konu anlatım amacıyla hazırlanmış ve seslendirilmiş powerpoint slaytlar.
Diğer Kaynaklar Öğrenilen konuların uygulamalarının yapıldığı çalışma dosyaları.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bir kentte karşımıza çıkabilecek bazı yer adları, there is, there are ile yapılan olumlu olumsuz ve soru cümleleri. Uzaktan Öğretim.
2. Hafta be going to ve will kullanarak gelecek hakkında konuşmak. Uzaktan Öğretim.
3. Hafta Mekanlar, mekan belirten edatlar, geçmişe ait durumlar ile ev ile ilgili sözcükler. Uzaktan Öğretim.
4. Hafta Geçmişte yapılan eylemler hakkında konuşmak, Simple Past Tense. Uzaktan Öğretim.
5. Hafta İş dünyasında yinelenen eylemler, yapabildiklerimiz, önerilerde ve önemli konularda tavside bulunmak, ikram ve rica kavramları için gerekli dil ögeleri. "can, can't, should, shouldn't, have to and don't have to" Uzaktan Öğretim.
6. Hafta Tens tekrarı: Simple Present, Present Continuous, Simple Past, Future Tenses. Uzaktan Öğretim.
7. Hafta Meslek isimleri, insanları birbirleriyle tanıştırmak, onlar hakkında çeşitli sıfatlar kullanarak bilgi vermek ve sorular sormak. Uzaktan Öğretim.
8. Hafta Bir restaurant ya da kafede yiyecek içecek siparişi vermek ve yiyecek içeceklerin miktarlarından bahsederken gerekli olan sözcükler. Sayılabilen ve sayılamayan isimler.- ara sınav Kısa Sınav
9. Hafta Yapabildiğimiz şeylerden bahsetme, tavsiyelerde bulunma, gereklilikler konusunda konuşma ile yol tarifi ve talimat verme. Durum zarfları. Bilgisayar kullanımı ile ilgili kelimeler. Uzaktan Öğretim.
10. Hafta Yol tarifi sormak ve vermek, yer ve yön edatları. Uzaktan Öğretim.
11. Hafta İki ya da daha fazla sayıdaki nesneleri karşılaştırma. Ev kiralama sırasında kullanılabilecek kelimeler. Uzaktan Öğretim
12. Hafta Coğrafi yer adları ve bu yerlerin karşılaştırılmalarında kullanılan sıfatlar. Uzaktan Öğretim.
13. Hafta "do" ve "make" fiilleriyle yapılan cümleler, "get" ve belirtili - belirtisiz tanımlıklarla üretilmiş fiil öbekleri. Çevremizdeki dükkan ve mağazalara ilişkin sözcükler. Uzaktan Öğretim.
14. Hafta Tavsiye isterken ya da verirken kullanılan sözcük ve cümle yapıları. Gerund ve infinitive diye adlandırılan fiilimsiler. Uzaktan Öğretim.
15. Hafta Final Sınavı FİNAL SINAVI
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Öneride bulunmak, karşılaştırma yapabilmek ve hayat hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-2Direkt bilgi alışverişini gerektiren günlük ve rutin basit konularda iletişim kurabilmek.
ÖÇ-3Basit kalıpları kullanarak geçmişinden, yaşadığı çevreden, ve ihtiyaç duyulan durumlardan bahsedebilmek.
ÖÇ-4Tasvir paragrafları, postakartları ve teşekkür mektupları yazabilmek.
ÖÇ-5Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--