Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 ve A1.2 basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini(nerede oturdukları kimleri tanıdıkları, nelerden hoşlandıkları vb.)
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
Farklı kültürlerle kendi kültürünü karşılaştırma ve farklı olanı kabul etme
Grup çalışmalarıyla, bir çalışmanın farklı özelliklere sahip kişilerle, etik değerler
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Derse katılım ve Proje teslimi
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salıları, 16.00-18.45 arasında, 4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salıları, 13.00-14.30 saatleri arasında,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci odaklı, analitik düşünmeyi ve krıtik düşünmeyi sağlayıcı
Temel Kaynaklar
-
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1
Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache ()
Lesenovelle
Diğer Kaynaklar
-
Dersin hocası tarafından hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler
Komünikasyona dayalı
2. Hafta
Kendini tanıtma basit soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
3. Hafta
Soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
4. Hafta
Fiil Çekimi
Komünikasyona dayalı
5. Hafta
Fiil Çekimleri ve cümle kurma
Komünikasyona dayalı
6. Hafta
Cafe'de sohbet, soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
7. Hafta
Soru cümleleri ve şimdiki zaman
Komünikasyona dayalı
8. Hafta
Belirli ve belirsiz artikellerin çoğul durumları, Vize
Yeni isimlerin listelenmesi, tekil ve çoğul artikeller
Komünikasyona dayalı
12. Hafta
Olumsuz ifadeler
Komünikasyona dayalı
13. Hafta
Cümle tipleri
Komünikasyona dayalı
14. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Komünikasyona dayalı
15. Hafta
Haritayla Çalışma, ülkeler ve dilleri
Komünikasyona dayalı
16. Hafta
Grafik anlama, ve olmak fiilinin geçmiş zamanı
Komünikasyona dayalı
17. Hafta
Final
Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1)Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
2)Farklı olana saygı
ÖÇ-3
3)Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
4)Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
5)Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.