Dersin amacı öğrencilere inşaat mühendisliği projelerinde kullanılan harita ve görüntüleri okuyup değerlendirme, projeleri zemine uygulama, gerekli ölçümleri yapma ve irdeleme becerilerini kazandırmaktır.
Hofmann-Wellenhof B. et al. (2005). GPS Theory and Practise.
Konecny G. (2003). Geoinformation.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, haritalar, planlar, görüntüler, topoğrafya
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
2. Hafta
Ölçü hataları, incelik, doğruluk ve tolerans
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
3. Hafta
Konum belirleme, koordinat sistemleri
Sözlü Anlatım ve Sınıfta ve Arazide Uygulama
4. Hafta
Topografik ölçümler ve düzeç eğrili harita çizimi
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
5. Hafta
GPS, CORS, CORS-TR
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
6. Hafta
Yükseklik ve yükselti
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Kutupsal ve geometrik nivelman
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Boyuna ve enine nivelman
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
10. Hafta
Trigonometrik nivelman
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
11. Hafta
Coğrafi Bilgi Sistemleri
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
12. Hafta
Mühendislik ölçümleri; deplasman ve deformasyon ölçümleri
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
13. Hafta
Uzaktan algılama, sensörler ve görüntüler
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Projelerin araziye uygulanması
Sözlü Anlatım ve Sınıfta Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
İnşaat mühendisliği projelerinde kullanılan harita ve görüntüleri okur. (BECERİ)
ÖÇ-2
İnşaat mühendisliği ölçümlerinde GPS araçlarını kullanır ve verilen projeleri araziye uygular. (BECERİ)
ÖÇ-3
Yükseklik ölçümleri yapar. (BECERİ)
ÖÇ-4
As-built ölçümleri yapar. (BECERİ)
ÖÇ-5
İnşaat mühendisliği alanında coğrafi bilgi sistemlerini kullanır. (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.