Betonarme yapı elemanlarının temel ilkelerini ve sistem davranışını oluşturmak ve analitik yöntemlerin ve tasarım süreçlerinin esaslarını açıklamak. Betonarme yapılar için geçerli yönetmelikleri tanıtmak.
Ön Koşullar
INS4101 Mukavemet I
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
(D-) harf notu için 100 üzerinden minimum 40 puan alınmalıdır.
Derse %70 devam zorunludur.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ahmet Murat TÜRK
Asistanlar
Ar.Gör. BAHADIR GÜLEŞMEN
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 10:00-13:00) Teori
Perşembe 09:00-11:00 Uygulama
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar
- Ersoy, U., Özcebe, G., Canbay, E.,(2019). "Betonarme, Davranış ve Hesap İlkeleri Cilt I ", Evrim Yayınları.
- "TS500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları", (2000). TSE Türk Standartları Enstitüsü.
- "TS498 Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Hesap Yükleri" (1997). TSE Türk Standartları Enstitüsü.
- "Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği-TBDY" (2018). Çevre ve Şehircilik Bakanlığı.
Eksenel yük ve moment etkisindeki kesitlerin tasarımı (Kaynak Kitap Bölümü: 6.1, 6.2, 6.3)
Anlatım, Uygulama
11. Hafta
Eksenel yük ve moment etkisindeki kesitlerin tasarımı (Kaynak Kitap Bölümü: 6.4, 6.5, 6.6, 6.8)
Anlatım, Uygulama
12. Hafta
İki eksenli eğilme etkisindeki kolonların tasarımı (Kaynak Kitap Bölümü: 6.8, 6.10)
Anlatım, Uygulama
13. Hafta
Aderans (Kaynak Kitap Bölümü: 9.1, 9.2)
Anlatım, Uygulama
14. Hafta
Aderans (Kaynak Kitap Bölümü: 9.3, 9.4)
Anlatım, Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Farklı betonarme yapı elemanlarının davranışını tanımlar (bilgi)
ÖÇ-2
Temel basit problemleri çözebilmek için gereken analizleri uygular (beceri)
ÖÇ-3
Taşıma gücü tasarım hesaplamalarını kavrar ve uygular (bilgi)
ÖÇ-4
Betonarme hesapları basit yaklaşık yöntemler kullanarak uygular (bilgi)
ÖÇ-5
Mevcut betonarme hesap yazılımlarının sonuçların geçerliliğini açıklar ve kontrol eder (beceri)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.