Lisans
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği (Türkçe)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mimarlık ve Şehircilik Bilgisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
INS3003 Mimarlık ve Şehircilik Bilgisi 2/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Öğrencilerin farklı alanların kentleşme özelliklerini yerinde deneyimleyerek kentlerin gelişim/değişim/dönüşüm süreçlerini kavramaları, kentlerin geçmişten günümüze tarihsel gelişimlerini irdelemeleri, kentsel tasarım prensipleri doğrultusunda tasarım kararları geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. 

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi SEZEN TARAKÇI
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders kapsamında işlenecek konular, ilgili makale ve sunumlar yardımıyla desteklenerek aktarılacaktır. Kentlerin dönemsel gelişimlerini irdeleyebilmek için öğrenciler ile kentin belirli bölgelerine teknik geziler yapılacaktır. Her teknik gezi sonrasında öğrencilerin değerlendirme ve gözlemlerini aktaracakları seyir defterleri hazırlanacaktır.  Öğrencilerden 1. ödev olarak; Şirinevler bölgesine ilişkin seyir defteri, 2. ödev olarak;  Ataköy bölgesine ilişkin seyir defteri, 3. ödev olarak;Ataköy E5 bölgesine ilişkin seyir defteri teslim etmeleri beklenmektedir. Dönemin ikinci yarısında ise öğrenciler !/500, 1/200 ve 1/100 ölçekli kentsel tasarım projesi yapacaktır. 

Temel Kaynaklar

Asi Şehirler, David Harvey, Metis Yayınları

Berci Kristin Çöp Masalları, Latife Tekin, İletişim Yayınları

Jane Jacops, Büyük Amerikan Şehirlerinin Ölümü ve Yaşamı, Metis Yayınları

 - Enes Faik Arcan-Fikret Evci (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım. Tasarım Yayın Grubu, 975-8051-10-5.

- Etchells F. (1987). The City of Tomorrow and its Planning by Le Corbusler. The Architectural Press, London.

- Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme (1996). Tarih Vakfı Yayınları.


- Kamusal Alan. Editör Meral Özbek (2005). Hil Yayınevi, ISBN: 9789757638247.

- Lee J.H. (2009). Celebrating the City Urban Facilities. C3 Publishing, YEM.

- Lee J.H. (2008). Urban Facilities. C3 Publishing, YEM.

- Lee J.H. (2008). Architecture for Public. C3 Publishing, YEM.

- Lee J.H. (2008). Commercial Space. C3 Publishing, YEM.

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı: Kent kavramının irdelenmesi Sunum ve Tartışma
2. Hafta Kentler ve kent planlama:  Antikçağdan Sanayi Devrimine Kentler Sunum ve Tartışma
3. Hafta Teknik Gezi 1: Şirinevler Gezi / Seyir Ödev 1: Seyir Defteri
4. Hafta Teknik Gezi 2: Ataköy – 7., 8., 9. Kısımlar Gezi / Seyir Ödev 2: Seyir Defteri
5. Hafta Teknik Gezi 3: Ataköy – E5 Aksı Gezi / Seyir Ödev 3: Seyir Defteri
6. Hafta Kentsel planlamanın ülkemizdeki tarihsel gelişimi Sunum ve Tartışma
7. Hafta Planlama kademelenmesi – TAKS KAKS-örnek vakalar Sunum ve Tartışma
8. Hafta Ara Sınav Poster ve Ödev 1 - 2 - 3 teslimi - Yazılı Sınav
9. Hafta Öğrenci merkezi vaziyet planı: Arazi Gezisi - Analizler Arazi Gezisi - Analizler - Sunum
10. Hafta Öğrenci merkezi vaziyet planı: Analizler / Konsept  Yaya Yolu Tasarım İlkeleri Sunum, proje değerlendirme
11. Hafta Öğrenci merkezi vaziyet planı: Konsept / Eskiz Çalışmaları  Rekreasyon Alanı Tasarım İlkeleri Sunum, proje değerlendirme
12. Hafta Öğrenci merkezi vaziyet planı: Eskiz Çalışmaları  Meydan Tasarım İlkeleri Sunum, proje değerlendirme
13. Hafta Öğrenci merkezi vaziyet planı: Eskiz Çalışmaları  1/500 ölçekli plan çalışmaları Sunum, proje değerlendirme
14. Hafta Öğrenci merkezi vaziyet planı: Eskiz Çalışmaları  1/200 ölçekli plan çalışmaları Sunum, proje değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 15
Final 1 55


ÖÇ-1Kentlerin gelişim tarihini ve bunları karşılaştırarak değerlendirir. (BİLGİ)
ÖÇ-2Türkiye'nin planlama tarihini bilir ve kentleşme olgusunu irdeler (BİLGİ)
ÖÇ-3Planlama kademelenmesine hakim olur ve kanun/yönetmelikler hakkında genel bilgilere sahip olur. (BİLGİ)
ÖÇ-4Temel kentsel planlama stratejilerini ve kenti oluşturan mimari – fiziksel bileşenleri bilir. (BİLGİ)
ÖÇ-5Kentsel tasarım prensiplerine göre tasarım yapabilir (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5