Öğrencilerin farklı alanların kentleşme özelliklerini yerinde deneyimleyerek kentlerin gelişim/değişim/dönüşüm süreçlerini kavramaları, kentlerin geçmişten günümüze tarihsel gelişimlerini irdelemeleri, kentsel tasarım prensipleri doğrultusunda tasarım kararları geliştirebilmeleri hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi SEZEN TARAKÇI
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders kapsamında işlenecek konular, ilgili makale ve sunumlar yardımıyla desteklenerek aktarılacaktır. Kentlerin dönemsel gelişimlerini irdeleyebilmek için öğrenciler ile kentin belirli bölgelerine teknik geziler yapılacaktır. Her teknik gezi sonrasında öğrencilerin değerlendirme ve gözlemlerini aktaracakları seyir defterleri hazırlanacaktır. Öğrencilerden 1. ödev olarak; Şirinevler bölgesine ilişkin seyir defteri, 2. ödev olarak; Ataköy bölgesine ilişkin seyir defteri, 3. ödev olarak;Ataköy E5 bölgesine ilişkin seyir defteri teslim etmeleri beklenmektedir. Dönemin ikinci yarısında ise öğrenciler !/500, 1/200 ve 1/100 ölçekli kentsel tasarım projesi yapacaktır.
Jane Jacops, Büyük Amerikan Şehirlerinin Ölümü ve Yaşamı, Metis Yayınları
- Enes Faik Arcan-Fikret Evci (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım. Tasarım Yayın Grubu, 975-8051-10-5.
- Etchells F. (1987). The City of Tomorrow and its Planning by Le Corbusler. The Architectural Press, London.
- Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme (1996). Tarih Vakfı Yayınları.
- Kamusal Alan. Editör Meral Özbek (2005). Hil Yayınevi, ISBN: 9789757638247.
- Lee J.H. (2009). Celebrating the City Urban Facilities. C3 Publishing, YEM.
- Lee J.H. (2008). Urban Facilities. C3 Publishing, YEM.
- Lee J.H. (2008). Architecture for Public. C3 Publishing, YEM.
- Lee J.H. (2008). Commercial Space. C3 Publishing, YEM.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı: Kent kavramının irdelenmesi
Sunum ve Tartışma
2. Hafta
Kentler ve kent planlama:
Antikçağdan Sanayi Devrimine Kentler
Sunum ve Tartışma
3. Hafta
Teknik Gezi 1: Şirinevler
Gezi / Seyir
Ödev 1: Seyir Defteri
4. Hafta
Teknik Gezi 2: Ataköy – 7., 8., 9. Kısımlar
Gezi / Seyir
Ödev 2: Seyir Defteri
5. Hafta
Teknik Gezi 3: Ataköy – E5 Aksı
Gezi / Seyir
Ödev 3: Seyir Defteri
6. Hafta
Kentsel planlamanın ülkemizdeki tarihsel gelişimi
Sunum ve Tartışma
7. Hafta
Planlama kademelenmesi – TAKS KAKS-örnek vakalar
Sunum ve Tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Poster ve Ödev 1 - 2 - 3 teslimi - Yazılı Sınav
9. Hafta
Öğrenci merkezi vaziyet planı: Arazi Gezisi - Analizler
Arazi Gezisi - Analizler - Sunum
10. Hafta
Öğrenci merkezi vaziyet planı: Analizler / Konsept
Yaya Yolu Tasarım İlkeleri
Sunum, proje değerlendirme
11. Hafta
Öğrenci merkezi vaziyet planı: Konsept / Eskiz Çalışmaları
Rekreasyon Alanı Tasarım İlkeleri
Sunum, proje değerlendirme
12. Hafta
Öğrenci merkezi vaziyet planı: Eskiz Çalışmaları
Meydan Tasarım İlkeleri
Sunum, proje değerlendirme
13. Hafta
Öğrenci merkezi vaziyet planı: Eskiz Çalışmaları
1/500 ölçekli plan çalışmaları
Sunum, proje değerlendirme
14. Hafta
Öğrenci merkezi vaziyet planı: Eskiz Çalışmaları
1/200 ölçekli plan çalışmaları
Sunum, proje değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
15
Final
1
55
ÖÇ-1
Kentlerin gelişim tarihini ve bunları karşılaştırarak değerlendirir. (BİLGİ)
ÖÇ-2
Türkiye'nin planlama tarihini bilir ve kentleşme olgusunu irdeler (BİLGİ)
ÖÇ-3
Planlama kademelenmesine hakim olur ve kanun/yönetmelikler hakkında genel bilgilere sahip olur. (BİLGİ)
ÖÇ-4
Temel kentsel planlama stratejilerini ve kenti oluşturan mimari – fiziksel bileşenleri bilir. (BİLGİ)
ÖÇ-5
Kentsel tasarım prensiplerine göre tasarım yapabilir (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.