Lisans
Mimarlık Fakültesi
Mimarlık İngilizce
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ACADEMIC ENGLISH FOR ARCHITECTURE II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ARC2070 2 ACADEMIC ENGLISH FOR ARCHITECTURE II 3/0/0 Z 3
Dersin Amacı

Dersin amacı;

*Öğrencilerin okuma becerilerini güçlendirmek,

*Öğrencileri fikirlere eleştirel yanıt vermeye teşvik etmek,

*Öğrencilerin temel bilgi okuryazarlığı becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmek,

*Öğrencilerin okuyucu ve yazar olarak ilerlemeleri konusunda farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak,

*Öğrencilere insan iletişiminin yapısı ve işlevinin yoğun bir şekilde araştırılmasında rehberlik etmek  ve bu süreçte etkili iletişimciler haline getirmek,

*Öğrencilerin  eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek,

*Öğrencilere kendi iletişim tarzlarını geliştirme ve keşfetme fırsatı vermek,

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Özay Şeker, Öğr. Gör. İpek Arıkan Bakır
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi (ARC 2070-IAD: 13:00-15:45 ) , Çarşamba (ARC2070-ARC) :14:00-16:45 Perşembe (ARC 2010-IAD ) 14:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Özay ŞEKER Salı 11:00- 13:00 Ataköy 4A-01 İpek Arıkan Bakır Cuma 11:00-13 Ataköy 1A-18
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders interaktif olarak işlenir. Ayrıca demonstrasyon yapılır. 

(Öğrenci odaklı anlatım, eklektik yöntem, interaktif, ikili ve grup çalışması)
Temel Kaynaklar Mimarlık alanı odaklı derleme ders materyali.
Diğer Kaynaklar   Ders notları, video ve dinleme parçaları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta INTRODUCTION Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
2. Hafta Architectural Styles Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
3. Hafta Postmodern Architecture Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
4. Hafta Emerging Tech Meets Old-World Tradition With Generative AI-Designed Sink + Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
5. Hafta The Future of Generative AI for AEC Firms + Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
6. Hafta Artificial Intelligence can improve buildings’ sustainability+ Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
7. Hafta Sir David Chipperfield Wins Architecture’s Highest Award + Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
8. Hafta AID HOLIDAY Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
9. Hafta MIDTERM EXAM Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
10. Hafta Beauty in Architecture +Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
11. Hafta AI Identifies Patterns in Surface Crackings + Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
12. Hafta Exhibiting Architecture+ Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
13. Hafta Novel Bricks A Scenario of Human Machine Collaboration + Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
14. Hafta Presentations Student centered, Communicative, eclectic, Group discussions, group work, reading, self-study, Task Based and Lexical
15. Hafta Final Exam Week
16. Hafta Final Exam Week
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Sözlü iletişimi başlatma ve devam ettirme
ÖÇ-2Bilimsel alanlarındaki teknik dökümanı anşama ve inceleme
ÖÇ-3Alanlarına ait kelime bilgisine vakıf olma ve bunları kullanma
ÖÇ-4Cümle ya da paragrafları yeniden yazmak
ÖÇ-5Verilen bilgiler doğrultusunda paragraf ya da kompozisyon yazmak
ÖÇ-6Metinleri incelerken grafikleri düzenleyicileri kullanmak
ÖÇ-7Dinlerken ve okurken not almak
ÖÇ-8Belirlenmiş bir konu hakkında İngilizce sunum yapmak
Program Çıktıları
PÇ-1Eleştirel Düşünme: Sorgulama, soyut düşünceleri ifade edebilme, karşıt görüşleri değerlendirme, ulaşılan sonuçları benzer ölçülerle irdeleme becerisi.
PÇ-2İletişim: Amacına uygun okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme; tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını kullanabilme becerisi.
PÇ-3Araştırma: Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirme, belgeleme ve uygulama becerisi.
PÇ-4Tasarlama: Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme.
PÇ-5Dünya Mimarlığı: Dünya mimarlığını tarihsel, coğrafi ve küresel ilişkiler bağlamında anlama.
PÇ-6Yerel Mimarlık / Kültürel Çeşitlilik: İçinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını ve örneklerini tarihsel ve kültürel ilişkiler bağlamında anlama. Değişik kültürleri tanımlayan değer yargılarının, davranış kalıplarının, sosyal ve mekânsal örüntülerinin farklılığını anlama.
PÇ-7Kültürel Miras ve Koruma: Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini anlama.
PÇ-8Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla çeşitli araçlardan yararlanarak sürdürülebilir tasarım yapma becerisi.
PÇ-9Toplumsal Sorumluluk: Mimarın kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu anlama.
PÇ-10Doğa ve İnsan: Doğal sistemler ve yapılı çevrenin tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlama.
PÇ-11Coğrafi Koşullar: Zemin koşulları, topoğrafya, bitki örtüsü, doğal afet riski vb. doğal özelliklerinin yanı sıra; kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alan yer seçimi, yerleşme ve bina tasarımı ilişkilerini anlama.
PÇ-12Yaşam Güvenliği: Doğal afet, yangın, vb. koşullarda güvenlik ve acil durum sistemlerinin yapı ve çevre ölçeğinde temel ilkelerini anlama.
PÇ-13Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran, statik ve dinamik taşıyıcı sistemlerin davranış ilkeleri ile gelişim ve uygulamalarını anlama.
PÇ-14Yapı Fiziği ve Çevresel Sistemler: Fiziksel çevre sistemlerinin tasarımında, aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini ve uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımının önemini anlama.
PÇ-15Bina Kabuğu Sistemleri: Bina kabuğu malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini uygulama yöntemlerini ve önemini anlama.
PÇ-16Bina Servis Sistemleri: Su ve elektrik tesisatı, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma vb. servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlama.
PÇ-17Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemelerinin teknolojik gelişimler bağlamında üretim, kullanım ve uygulamaları, çevresel etkileri ve yeniden kullanılabilirlikleri ile ilgili ilke ve standartları anlama.
PÇ-18Bina Sistemlerinin Bütünleştirilmesi: Tasarımda, strüktürel, çevresel, güvenlik, bina kabuğu, bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve bütünleştirme becerisi.
PÇ-19Program Hazırlama ve Değerlendirme: Mimari proje programını kamu yararı gözetilerek işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, uygun örneklere, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerine göre hazırlama ve değerlendirme becerisi.
PÇ-20Geniş Kapsamlı Proje Geliştirme: Çevre ve bina sistemleri ile bina teknolojilerini dikkate alarak, bir mimari projeyi farklı ölçeklerde geliştirme ve bütünleştirme becerisi.
PÇ-21Bina Maliyetinin Gözetilmesi: Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin temel etkenleri anlama.
PÇ-22Mimar-İşveren İlişkisi: İşverenin, mal sahibinin ve kullanıcının gereksinimlerini saptama ve kamu yararıyla çelişmeyecek biçimde çözümleme sorumluluğunu anlama.
PÇ-23Takım Çalışması ve İşbirliği: Tasarım ve uygulama projelerini başarıyla tamamlayabilmek amacıyla, proje takımı ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği içinde çalışma becerisi.
PÇ-24Proje Yönetimi: Mimari proje alma yöntemleri, danışmanların seçimi, proje ekiplerinin oluşturulması, proje teslim yöntemleri, hizmet sözleşmeleri vb. konuları anlama.
PÇ-25Uygulama Yönetimi: Finans yönetimi, iş planlaması, kalite yönetimi, risk yönetimi, tartışma, uzlaşma vb. mimari uygulama sürecinin temel ilkelerini anlama.
PÇ-26Liderlik: Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözeterek, yapı tasarımı ve uygulama süreçlerini örgütleme ve geliştirme yöntemlerini anlama.
PÇ-27Yasal Haklar ve Sorumluluklar: Mimarın mesleki haklarında, topluma ve işverenine karşı sorumluluklarında belirleyici rolü olan yasal çerçeveyi anlama.
PÇ-28Meslek Pratiği: Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama.
PÇ-29Meslek Etiği: Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları anlama.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29
ÖÇ 1                             
ÖÇ 2                             
ÖÇ 3                             
ÖÇ 4                             
ÖÇ 5                             
ÖÇ 6                             
ÖÇ 7                             
ÖÇ 8