Program Amacı
Çevre Tasarımı Yüksek Lisans Programında, Mimarlık, İç Mimarlık, Endüstri Ürünleri Tasarımı, Peyzaj, Şehir ve Bölge Planlama Bölümleri gibi fiziksel planlama alanlarında lisans düzeyinde eğitim almış olan mezunların, çevresel ve kültürel bağlamda verilen eğitim ile deneyim kazanmaları amaçlanmaktadır.
Çevre Tasarımı yüksek lisans programı, farklı ölçeklerde, yapılı çevrede insan konforunu hedefleyen fiziksel çevre düzenlemeleri, sosyoloji, kültür ve sürdürülebilirlik çalışmalarına odaklanır.
Toplum, Sürdürülebilirlik, Kültür ve Çevre bağlamları ile yapılı çevrenin kullanıcılarıyla işbirliği içinde nasıl dönüştürüleceğine dair düşünmeyi teşvik eder.
Kuruluş2002-2003 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Çevre Tasarımı Yüksek Lisans Programı açılmıştır. Lisansüstü Eğitim Enstitüsüne bağlı Çevre Tasarımı Yüksek Lisans Programı aşağıda belirtilen temel değerler doğrultusunda yapılmaktadır.
· Özgün, yaratıcı düşünceye sahip, özgüvenli bireyler yetiştirmek,
· Bilimsel ölçütlere mutlak uyum,
· Evrensellik,
· Şeffaflık,
· Titizlik,
· Özgün düşünce ile çözüme odaklılık,
· Paylaşımcılık,
· İşbirliğini özendirmek,
· Disiplinler arası programlar geliştirmek.

Kazanılan Dereceİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, Çevre Tasarımı Yüksek Lisans Programı yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri ve tez çalışmasını başarı ile tamamlayan, en az 120 AKTS 'ye sahip öğrencilere Çevre Tasarımı alanında Yüksek Lisans derecesi verilir.
Öğretim DiliProgramın öğretim dili Türkçedir.
Çalışma ŞekliTam zamanlı
Yerleşme Şartlarıwww.mevzuat.gov.tr/mevzuat
Lisansüstü Programlara Kabul
MADDE 6 – (1) Lisansüstü programlara başvuru koşulları şunlardır:
a) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına sahip olmaları veya lisans eğitiminin son yıl/yarıyılında olmaları, başvurduğu programın puan türünden en az 55 ALES puanına veya GRE ya da GMAT sınavlarından Senato tarafından belirlenen eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Ancak, konservatuvar programları ile güzel sanatlar fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının Enstitüdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde, doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ve tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES şartı aranmaz. Lisans programına kayıtlı öğrenciler, lisans derecesi almak için gerekli olan ders yüküne ek olmaması ve zorunlu olan kredi hesabında yer almaması kaydıyla lisans öğrenimlerinin son yılında, anabilim/anasanat dalının önerisi ve Senato kararı ile bir yüksek lisans programına kaydolarak en fazla üç ders alabilir ve başarılı olmaları durumunda bu dersleri yüksek lisans ders yüküne saydırabilirler.

Çift Anadal - Yandal
Staj
Ölçme ve Değerlendirme Lisansüstü öğreniminde öğrencinin kredili bir dersten başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu başarı notunun;
-Yüksek lisansta en az B- (2,70)
Değerlendirmede, İKU Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 13. maddesinde düzenlenmiş olan not sistemi uygulanır. Bu şartları gerçekleştirmeyen öğrenci, o dersten başarısız sayılır. Öğrenci, başarısız olduğu dersi en fazla bir defa tekrarlayabilir veya açılırsa Yaz Öğretiminde aynı dersi alabilir. Öğrenci, seçmeli bir dersten başarısız olursa, danışmanın onayı ile bir sonraki yarıyıl başka bir dersi seçebilir.
***Başarı notu rakamla 4'lik sistemde, aynı zamanda harf olarak ifade edilmektedir.
www.mevzuat.gov.tr/mevzuat
Mezuniyet Koşulları
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, Çevre Tasarımı Yüksek Lisans Programı (Tezli) 'nda Tez çalışmasına başlayabilmek için 48 AKTS'lik seçmeli ders ve 12 AKTS'lik zorunlu dersleri en az 2.70 not ortalaması ile tamamlamak gerekmektedir
www.mevzuat.gov.tr/mevzuat
MADDE 27 – (1) Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Tezini daha kısa sürede sunabileceği danışmanı tarafından belirlenen öğrenciler üçüncü yarıyıl bitiminden sonra dördüncü yarıyıl içerisinde anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile tez savunmasına girebilir.
(2) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.

Uluslararası İşbirliğiMesleki alan ile ilgili olarak; Uluslararası İç Mimarlık Birliği (International Interior Design Association - IIDA) , İç Mimarlık Eğitimcileri Birliği (The Interior Design Educators Council –IDEC ) ile ilişkiler oluşturulmuştur.
Mezunların İstihdam ProfilleriYeterli teknik ve estetik çözümler üretebilen, gerekli mesleki bilgilerle donatılmış, kaliteyi ön planda tutan, tasarım ve uygulamada dünya standartlarında bir eğitim vermeyi amaç edinen, güncel teknolojileri kullanabilen, özgüvene sahip iç mimarlar yetiştirmeyi amaçlayan, yeni gelişmelere açık ve dünya ile bütünleşen, bir yüksek lisans eğitim sistemi hedeflenmektedir.
Programımız ilgili konularda lisans derecesi olan yeni mezunlara veya ilgili sektör çalışanlarına, uzmanlık kazanma, araştırma yapma, kariyer geliştirme ve en önemlisi çağı yakalama fırsatı vermektedir. Kuramsal derslerin yanı sıra, atölye çalışmalarında bilgi aktarımları sağlanmakta, beceriler geliştirilmekte, seminer ve ortak çalışmalarla program zenginleştirilmektedir.
Üst Derece Programlara Geçiş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı'nın, 17 Haziran 2011 tarihli Karar Tutanağı'nda belirtildiği üzere, Anabilim Dalı tarafından önerilen İç Mimarlık Yüksek Lisans Programına ilişkin kararlar aşağıda yer almaktadır:
-İç Mimarlık Yüksek Lisans Programına, Lisansı
* Mimarlık,
* İç Mimarlık,
* Peyzaj Mimarlığı,
* Endüstri Ürünleri Tasarımı,
* Şehir ve Bölge Planlama
bölümleri mezunları başvurabilirler (Lisanüstü Programa başvuru koşullarını yerine getirmek kaydıyla ).
-Üniversitelerin Güzel Sanatlar Fakültelerinin yukarıda ifade edilen bölümlerinin dışında, hangi bölümlerinden öğrenci alınabileceği, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı'nın ilgili Enstitü'ye yapacağı teklif ve önerisine göre kararlaştırılacaktır. Güzel Sanatlar Fakültelerinin farklı bölümlerinden mezun olan öğrenciler için 1 yıllık "Yüksek Lisans Hazırlık Programı" uygulanması öngörülmektedir. Öğrencinin Yüksek Lisans Programına başlayabilmesi için Hazırlık Programını en az 2.00 GNO ile tamamlaması gerekmektedir. Buna göre; öğrencinin tamamlayacağı "Çevre Tasarımı Yüksek Lisans Hazırlık Programı" aşağıdaki gibidir.
1. YARIYIL HAZIRLIK DERS PROGRAMI
|
T
|
U
|
L
|
AKTS
|
IÇM 1002
|
Temel Tasarım
|
2
|
2
|
0
|
5
|
IÇM 1011
|
Mimari Anlatım Teknikleri I
|
2
|
2
|
0
|
6
|
IÇM 0311
|
İç Mimarlık Proje III
|
2
|
6
|
0
|
9
|
IÇM 1033
|
İç Mimarlığa Giriş
|
2
|
0
|
0
|
3
|
IÇM 3031
|
Mimarlık ve Sanat Tarihi II
|
2
|
0
|
0
|
2
|
IÇM 3025
|
Bilgisayar Destekli Tasarım
|
1
|
2
|
0
|
5
|
IÇM 3042
|
Yapı Bilgisi ve Malzeme I
|
2
|
4
|
0
|
6
|
|
Seçimlik Alan Dışı Ders (SAD)
|
3
|
0
|
0
|
4
|
TOPLAM
|
16
|
16
|
0
|
40
|
2. YARIYIL HAZIRLIK DERS PROGRAMI
|
T
|
U
|
L
|
AKTS
|
IÇM 2012
|
Mimari Anlatım Teknikleri II
|
2
|
2
|
0
|
6
|
IÇM 2003
|
Perspektif
|
3
|
0
|
0
|
4
|
IÇM 0412
|
İç Mimarlık Proje IV
|
2
|
6
|
0
|
9
|
IÇM 4032
|
Mimarlık ve Sanat Tarihi III
|
2
|
0
|
0
|
2
|
IÇM 4043
|
Yapı Bilgisi ve Malzeme II
|
2
|
4
|
0
|
6
|
IÇM 4026
|
Mimari Simülasyon
|
1
|
2
|
0
|
4
|
IÇM 4044
|
Yapı ve Tesisat
|
1
|
2
|
0
|
3
|
IÇM 6052
|
Restorasyon
|
2
|
0
|
0
|
2
|
IÇM 8035
|
Meslek Uygulama Bilgisi
|
2
|
0
|
0
|
3
|
TOPLAM
|
17
|
16
|
0
|
39
|
-İstanbul Kültür Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayan adaylar, Üniversitelerin ilgili Programlarının başvuru koşullarına göre Doktora Programına girebilirler.

Sunulan Olanaklarİstanbul Kültür Üniversitesi, Ataköy Yerleşkesinde, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalına ait 7 adet tasarım stüdyosu, altı adet derslik, üç adet farklı amaçlarla kurulmuş atölye (maket, seramik, temel sanat), bilgisayar laboratuvarı ve aydınlatma laboratuvarı bulunmaktadır.
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı'nda ders veren öğretim elemanları mimar, içmimar ve endüstri ürünleri tasarımcısıdır. Bölümümüzdeki akademik kadro, 2 Profesör, 2 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi ile 2 Doktoralı Öğretim Görevlisinden oluşmaktadır.
AKADEMİK KADRO
İÇ MİMARLIK ve ÇEVRE TASARIMI ANABİLİM DALI
Prof. Dr. Rana Kutlu
Prof. Dr. Gülay Usta
Doç. Dr. Armağan Seçil Melikoğlu Eke
Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek
Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin
Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen
Dr. Öğr. Üyesi Aliye Rahşan Karabetça
Dr. Öğr. Üyesi Elif Altın
Dr. Handan Güzelci*
Dr. Vehbi Tosun*
* Bölüm Dışı Görevlendirme

Program Etkinlikleri İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, her dönem, Proje dersleri kapsamında yürüttükleri çalışmaları, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri ile beraber "Öğrenci Sergisi" ana teması ile üniversitemizde sergilemektedir.
Bölümümüz ulusal/uluslararası platformlarda temsil edilmektedir. Öğretim elemanlarımız ülkemizde açılan Mimari Proje Yarışmalarına katılmakta ve aldıkları derecelerle üniversitemizi mimari camiada, ulusal ve uluslararası platformlarda temsil etmektedirler. Yürütülen bilimsel araştırmalar ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmakta, dergilerde yayınlanmaktdır.
İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı
|
Prof. Dr. Rana Kutlu
|
E-Posta
|
r.kutlu@iku.edu.tr
|
Tel
|
(0212) 498 41 17
|
Yüksek Lisans Koordinatörü
|
Öğr. Gör. Meltem Çetinel
|
E-Posta
|
m.cetinel@iku.edu.tr
|
Tel
|
(0212) 498 40 67
|