Bu dersin amacı davranışsal iktisadın temel kavramlarını aktarmak ve davranış teorisinin iktisadi karar almada önemini farklı yaklaşımlar üzerinden gösterebilmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Derya Bilgin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 18:00-20:50, Ataköy Yerleşkesi Ataköy 1. Kat C Kor. Atölye 12-14 TSA
Görüşme Saatleri ve Yeri
SALI 10:00-11:00 B 609
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-SÖZLÜ ANLATIM VE SUNUM
Temel Kaynaklar
-İktisatta Davranışsal Yaklaşımlar Editörler: Devrim Dumludağ, Özge Gökdemir, Levent Neyse ve Ester Ruben, İmge Kitabevi, 2015 Ankara
Diğer Kaynaklar
-Thaler, R., Sunstein, C. (2016) Dürtme, Pegasus Yayınları
Kahneman, D.(2011) Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Davranışsal İktisada Giriş
Anlatım
2. Hafta
İktisat ve Psikoloji
Anlatım
3. Hafta
Davranışsal İktisadın Tarihsel Gelişimi
Anlatım
4. Hafta
Ana Akım (Neoklasik) İktisat: Varsayımlar, Öncü Düşünürler ve Görüşleri; Karşıt Görüşler
Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci,
Ekonomi teorilerini tanımlayarak teori uygulamalarını ve ekonomi sistemlerini karşılaştırarak eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
PÇ-2
Ekonomide yer alan iktisadi birimleri adlandırarak (devlet, firmalar, hanehalkı vs.) ekonomi içerisindeki rollerini kavrar ve bunları değerlendirerek analiz eder.
PÇ-3
Ekonomik sorunların çözümüne yönelik politikaları tanımlar ve çözüm önerilerini değerlendirerek politikalar geliştirir.
PÇ-4
Sayısal yöntemler ve ekonometrik analiz metotlarını kullanarak ekonomik sorunların çözümüne ilişkin tahminlerde bulunur.
PÇ-5
Ulusal ve uluslararası ekonomik ve finansal verileri değerlendirerek geleceğe ilişkin tahminleme yapar.
PÇ-6
İktisadi büyüme ve kalkınma ile sosyal olayları tarihsel açıdan değerlendirerek ilişkilendirir.
PÇ-7
Bağımsız çalışma, sorumluluk alma ve yaratıcılık gibi becerileri kullanarak ilişkilendirir.
PÇ-8
Sözlü ve yazılı iletişim kurarak takım çalışmasına uyum sağlama, problem çözme ve bilgi teknolojilerini kullanma becerileri kazanır.
PÇ-9
Edindiği teorik bilgileri çalışma hayatına uyarlama yeteneğine sahip olur.
PÇ-10
Gelecekteki çalışma hayatına faydalı olacak becerileri tasarlayarak değerlendirir.
PÇ-11
Yönetim Ekonomisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, rasyonel, bilimsel ve etik değerlere uygun olarak davranır ve tez çalışmasını bu ilkeler çerçevesinde gerçekleştirir