Dersi alan öğrencilerin istatistiksel analiz yapma ve sonuçları yorumlama hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Burak Güriş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 18:00 - 21:00, Ataköy Yerleşkesi 4B-04-06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 17:00 - 18:00, Ataköy Yerleşkesi 4B-04-06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konu anlatımı,
-Sonum dosyaları,
-R program uygulamaları
Temel Kaynaklar
-Bilimsel Araştırmalarda SPSS ile İstatistik, Selahattin Güriş, Melek Astar, DER Yayınları 2019
-R ile Temel Ekonometri, Selahattin Güriş, Ebru Çağlayan Akay, Burak Güriş, DER Yayınları 2020
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İstatistiğin Temel Kavramları ve R Program tanıtımı
2. Hafta
İstatistiğin Temel Kavramları ve R Program Uygulamaları
3. Hafta
Hipotez Testleri
4. Hafta
Hipotez Testleri ve R uygulamaları
5. Hafta
Hipotez Testleri ve R uygulamaları
6. Hafta
Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon Modeli
7. Hafta
Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli
8. Hafta
Varsayımlardan Sapmaların Testi : Otokorelasyon
9. Hafta
Varsayımlardan Sapmaların Testi : Değişen Varyans
10. Hafta
Varsayımlardan Sapmaların Testi : Çoklu Doğrusal Bağlılık ve Normallik
11. Hafta
Kukla değişkenler ve yapısal değişiklik
12. Hafta
Nitel Bağımlı Değişkenli Modeller
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İstatistik temel kavramlarına hakim olma
ÖÇ-2
Hipotez oluşturma
ÖÇ-3
Hipotez testleri yapabilme
ÖÇ-4
İstatistiksel analiz gerçekleştirebilme
ÖÇ-5
İstatistiksel yöntem uygulamalarını R programında gerçekleştirme
Program Çıktıları
PÇ-1
Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci,
Ekonomi teorilerini tanımlayarak teori uygulamalarını ve ekonomi sistemlerini karşılaştırarak eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
PÇ-2
Ekonomide yer alan iktisadi birimleri adlandırarak (devlet, firmalar, hanehalkı vs.) ekonomi içerisindeki rollerini kavrar ve bunları değerlendirerek analiz eder.
PÇ-3
Ekonomik sorunların çözümüne yönelik politikaları tanımlar ve çözüm önerilerini değerlendirerek politikalar geliştirir.
PÇ-4
Sayısal yöntemler ve ekonometrik analiz metotlarını kullanarak ekonomik sorunların çözümüne ilişkin tahminlerde bulunur.
PÇ-5
Ulusal ve uluslararası ekonomik ve finansal verileri değerlendirerek geleceğe ilişkin tahminleme yapar.
PÇ-6
İktisadi büyüme ve kalkınma ile sosyal olayları tarihsel açıdan değerlendirerek ilişkilendirir.
PÇ-7
Bağımsız çalışma, sorumluluk alma ve yaratıcılık gibi becerileri kullanarak ilişkilendirir.
PÇ-8
Sözlü ve yazılı iletişim kurarak takım çalışmasına uyum sağlama, problem çözme ve bilgi teknolojilerini kullanma becerileri kazanır.
PÇ-9
Edindiği teorik bilgileri çalışma hayatına uyarlama yeteneğine sahip olur.
PÇ-10
Gelecekteki çalışma hayatına faydalı olacak becerileri tasarlayarak değerlendirir.
PÇ-11
Yönetim Ekonomisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, rasyonel, bilimsel ve etik değerlere uygun olarak davranır ve tez çalışmasını bu ilkeler çerçevesinde gerçekleştirir