Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Uluslararası İlişkiler (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Democratization: Theory and Practice

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IRY0017 Democratization: Theory and Practice 3/0/0 SA English 6
Dersin Amacı
 Bu ders demokrasi ve demokratikleşme üzerine odaklanmaktadır. Demokrasinin kapsamlı bir biçimde tanımlanmasının ardından, demokratikleşme kavramı üzerinde durulacaktır.  Demokrasiye geçiş teorileri ve demokratikleşme için gerekli faktörler detaylıca ele alınacaktır. Farklı bölgelerin demokratikleşme deneyimleri üzerinde durularak hangi faktörlerin ne derece etki yaptığı irdelenecektir. Bu bağlamda, demokratikleşme yolunda karşılaşılan zorluklar ve engeller de ele alınacaktır. Müslüman ülkelerde ve eski komunist ülkelerde yaşanan deneyimler üzerinde özellikle durulacaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Çağın Bilgili
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 18:00-20:45, Ataköy Kampüsü 4B- 08/10
Görüşme Saatleri ve Yeri Randevu ile görüşme
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar -Jan Teorell. 2010. Determinants of Democratization: Explaining regime change in the world, 1972-2006. New York: Cambridge University Press.

Georg, Sorensen. 2007. Democracy and Democratization: Processes and Prospects in a Changing World. Colorado: Westview Press, Inc.

Diğer Kaynaklar -Philippe C. Schmitter and Terry Lynn Karl. (1993). “What Democracy Is … and Is Not”. Journal of Democracy. 2:3. pp. 75-88.

Fareed Zakaria. (1997). “The Rise of Illiberal Democracy”. Foreign Affairs. 76:6. pp. 22-43.

Dankwart A. Rustow. (1970). “Transitions to Democracy: Toward a Dynamic Model,”

Comparative Politics. 2:3. pp. 337-363.

Mark Tessler. “Do Islamic Orientations Influence Attitudes Towards Democracy in the Arab World?,” in R. Ingelhart, ed, Islam, Gender, Culture and Democracy, pp. 6-22

Alfred Stepan and Graeme B. Robertson. (2003). "An 'Arab' More than 'Muslim' Electoral Gap." Journal of Democracy. 14:3. pp. 30-44.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım
2. Hafta Demokrasi nedir? Anlatım
3. Hafta Demokrasi Türleri: Liberal, katılımcı vs. Anlatım
4. Hafta Demokratikleşme nedir? Anlatım
5. Hafta Demokrasiye geçiş teorileri Anlatım
6. Hafta Demokratikleşmede etkili başlıca faktörler Anlatım
7. Hafta Ekonomik ve kültürel faktörler karşılaştırması Anlatım
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Demokratikleşme yolunda engeller ve zorluklar Anlatım
10. Hafta Batı'nın demokratikleşme tecrübesi Anlatım ve tartışma
11. Hafta Demokratikleşme yolunda halk hareketleri Anlatım ve tartışma
12. Hafta Müslüman Dünyada demokratikleşme Anlatım ve tartışma
13. Hafta Eski komünist dünyada demokratikleşme Anlatım ve tartışma
14. Hafta Tekrar Tartışma
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 50


ÖÇ-1Demokratik sistemlerin başlıca özelliklerini ve vatandaşların demokratik sistemlerden nasıl fayda sağladıklarını saptar
ÖÇ-2Demokrasiye geçiş teorilerini detaylıca analiz eder
ÖÇ-3Demokratikleşme deneyimlerinde rol oynayan faktörleri olumlu ve olumsuz etkileri ile tartışır
ÖÇ-4Demokrasilerin ve demokratikleşme girişimlerinin karşılaştığı zorlukları tanır
ÖÇ-5Müslüman ülkeler ve eski komünist ülkelerde demokratikleşme yolunda atılan başarılı ve başarısız adımları değerlendirir
Program Çıktıları
PÇ-11.Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi disiplinlerine ait ileri teorik ve pratik bilgileri tanımlar ve kullanır.
PÇ-22.Uluslararası İlişkiler ile ilgili tartışmalarda düşünce ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
PÇ-33.Alanında İngilizce yayınlanmış çalışmaları takip eder ve yorumlar.
PÇ-44.Yerel, bölgesel ve küresel gelişmeleri çözümler, karşılaştırır ve ilişkilendirir.
PÇ-55.Uluslararası İlişkiler disipliniyle ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere dair temel teorik ve pratik bilgileri tanımlar, kullanır, bunları birbiriyle ilişkilendirir ve edendiği bilgilerle alana dair öneriler geliştirir.
PÇ-66.Kariyelerini kamu kuruluşları, özel sektör ve akademide devam ettirecek bilgi düzeyini edinir. Doktora programlarına devam edecek akademik yeterliliğe ulaşır.
PÇ-77.Öne çıkan bölgesel ve küresel aktörlerin ortaya çıkışlarını ve işleyişlerini çözümler ve bunların geleceğiyle ilgili tahminde bulunur.
PÇ-88.Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika alanlarındaki olay ve olguları teorik ve pratik olarak sorgular, geçmişlerini, bugünlerini ve geleceklerini bilimsel bir perspektifle değerlendirir.
PÇ-99.Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika alanlarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim ve kültür seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-1010.Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika alanlarıyla ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5