Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Araştırma Metodolojisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0217 1 Araştırma Metodolojisi 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
 Öğrencinin bilimsel araştırma konusunda temel kavramlar ve metodolojilerle ilgili bilgi edinmesi
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Gülay Usta
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00-11.50 4 kat B 11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma,makale analizleri,, sunum
Temel Kaynaklar -
·         İslamoğlu, A. H., 2003, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Beta yayınları, İstanbul
·         Kaptan, S., 1973, Bilimsel Analiz Teknikleri ve İstatistik Yöntemler, Rehber yayınevi, Ankara
·         Karasar, N.,2005, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel yayınevi, Ankara
·         Knight, A., Ruddock, l.,2008, Adanced Research Methods in Built Environment, Wiley-Blackwell, Singapore
- Güçlü, İ.,2021, Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yönemleri, 2.Baskı, Ankara
 
Diğer Kaynaklar -
·         Steadman, J. P.,1983, Architectural Morphology, Pion Ltd., London
·         Özdamar, K.,2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir
·         Balcı, A.,2005, Saoyal Bilimlerde Araştırma, Pegama yayıncılık, Ankara
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilimsel araştırmanın tanımı, nitelikleri, bilimsel araştırmada geçen kavramlar Anlatım, tartışma
2. Hafta Bilimsel araştırmada konu seçimi Anlatım, tartışma
3. Hafta Araştırmaların sınıflandırılması, bilimsel araştırmada örneklem oluşturma teknikleri Anlatım, tartışma
4. Hafta Araştırmanın planlanması, planlama aşamaları Anlatım, tartışma
5. Hafta Araştırma önerisi hazırlama, farklı araştırma önerileri üzerinde değerlendirme Anlatım, tartışma
6. Hafta Araştırma yöntemleri, farklı sınıflamalar, tarihi, betimleme ve deneysel yöntem Anlatım, tartışma
7. Hafta Farklı yöntemlerle yapılmış araştırmaların irdelenmesi Anlatım, tartışma
8. Hafta Araştırma önerisi hazırlama Anlatım, sunum, tartışma
9. Hafta Araştırmada veri toplama teknikleri Anlatım, tartışma
10. Hafta Farklı veri toplama teknikleri ile yapılmış araştırmaların irdelenmesi Anlatım, tartışma
11. Hafta Araştırmalarda verilerin işlenmesi, farklı veri analizi teknikleri Anlatım, tartışma
12. Hafta Araştırmada rapor yazma Anlatım, örnek çalışmalar
13. Hafta Farklı araştırma örneklerinin irdelenmesi Anlatım, Tartışma
14. Hafta Farklı araştırma örneklerinin irdelenmesi Sunum, Tartışma
15. Hafta Dersin genel değerlendirmesi Tartışma
16. Hafta Final sınav- ödev teslimi-sunum
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 60
Final 1 40


ÖÇ-1Bilimsel araştırmaya ilişkin kavramları açıklayabilme.
ÖÇ-2Bilimsel araştırmada veri toplama ve çözümleme (analiz) tekniklerini ifade edebilme.
ÖÇ-3Bilimsel araştırma önerisi- örneği- taslağı hazırlayabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10