İç mekanda kullanılan rengin açıklık- koyuluk dereceleri, değişik dokular ve formlarla mekan kurgusunun analizi, değeerlendirmesi ve renk şemalarına bağlı iç mekan çözüm önerilerinin sunulması bu dersin amaçları arasındadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, inceleme, uygulama, proje geliştirme
Temel Kaynaklar
Dubois, E. The Structure and properties of color spaces and the resresentation of color images (electronic resource), Malboy and Claypool Publishers, 1997.
Beatley, M. The Color Book, Dulux Featuring,
Naomi H, Coles, J. The Fundementals of Interior Architecture, Academia:2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Renk kavramının tanıtılması, renk kompozisyonlarının incelenmesi
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
2. Hafta
Yüzey özelliklerine bağlı renk algılama konusunun anlatılması
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
3. Hafta
Yüzey özelliklerine bağlı renk algılama konusunun anlatılması, doku özelliklerinin analizi
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
4. Hafta
Form-Doku-Renk birlikteliğinin anlatılması, uygulama örnekleri üzerinden konunun tartışılması
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
5. Hafta
Renk şemalarına uygun olarak hazırlanmış iç mekan uygulama örneklerinin sunumu
Proje konusunun verilmesi
6. Hafta
Renk şemalarına uygun olarak hazırlanmış iç mekan uygulama örneklerinin sunumu
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi,makale tartışılması
7. Hafta
Renk algılama, ışık rengi-boya rengi etkileşiminin uygulama örnekleri üzerinden değerlendirilmesi
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi,makale tartışılması
8. Hafta
Renk algılama, ışık rengi-boya uygulama örnekleri üzerinden değerlendirilmesi
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi,makale tartışılması
9. Hafta
Mekanda renk psikolojisi
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
10. Hafta
Canlı ve cansızda dokusal yapı, Dönem projesinin tanıtılması
Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
11. Hafta
Dokunun renk üzerindeki etkileri, Proje uygulaması
Konu anlatımı, proje konusunun geliştirilmesi
12. Hafta
Formda doluluk boşluk Proje uygulaması
Konu anlatımı, proje konusunun geliştirilmesi
13. Hafta
Formda doluluk boşluk ilişkisinin uygulama örnekleri üzerinden değerlendirilmesi
Konu anlatımı, proje konusunun geliştirilmesi
14. Hafta
Formda eksiltmeler ve ilaveler ile yeni form oluşturma, Proje uygulaması
Proje uygulaması
15. Hafta
Formda eksiltmeler ve ilaveler ile yeni form oluşturma, Proje uygulaması
Proje uygulaması
16. Hafta
Proje uygulaması
Proje uygulaması
17. Hafta
Final teslimi
Final teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Renk konusunun malzeme ve donatılarda kullanılan form ve yüzey özelliklerine bağlı olarak değerlendirilmesi, tasarım sürecine yansıması
ÖÇ-2
Bilgisayar sunumları ile iki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler üzerinden form-doku ilişkisinin değerlendirilmesi
ÖÇ-3
Mimaride renk konusunun iç mimaride kullanılan renk düzenleme ilişkileri üzerinden analiz edilerek değerlendirilmesi, bilimsel araştırmaların incelenmesi, yorumlanması
ÖÇ-4
Evrensel tasarım anlayışı ile iç mekanda form-doku-renk uygulamalarının değerlendirilmesi, öğrencilerin yaratıcılığını desteklemek amacıyla alan çalışması yapılması
ÖÇ-5
İç mekandaki mobilya, donatı ve bitirme elemanlarını seçerek uygun kompozisyon yaratma becerisinin kazandırılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.