Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İç Mimarlıkta Güncel Konular

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0118 İç Mimarlıkta Güncel Konular 3/0/0 SA Türkçe 12
Dersin Amacı
Öğrencileri iç mimarlık alanı ile ilgili farklı kavramlar- konularla tanıştırmak,  sanat- tasarım- içmimarlık/ mimarlık alanlarındaki güncel yaklaşımlarla ilgili eleştirel  bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Armağan Seçil Melikoğlu Eke
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
 Anlatım-Sorgulama

 
Temel Kaynaklar  Gregotti, V., Mimarlık Üzerine 17 mektup

 

-   May, Y., Yaratma Cesareti

-   Barnard, M., Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür,..

-   Sharr, A., Mimarlar İçin Heidegger,

-   Egan,D.,  Concepts in Architectural Acoustics, New York: McGraw Hill Book Company, 1995.

-   Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.

-   Jones, J., Architectural Lighting Design, 1999

-   Applied Illumination Engineering, Jack Lindsey Fairmont Press, 1997

-   Ding, G.K.C., Sustainable Construction-The Role of Environmental Assessment Tools, Journal of Environmental Management, Vol: 86, 2008

Diğer Kaynaklar   Gissen, D., Big &Gren: Towars Sustainable Architectutre in the 21 st , Princeton Architectural Pres, New York, 2002

 

-      ADA (Americanswith Disabilities Act- Özürlü Amerikalılar Yasası), Standards for 

       Accesible Design, Department of Justice, (http://www.ada.gov), 2010 

-      British Standards Institute (BSI- İngiliz Standartlar Enstitüsü), British Standard7000-6:  

       Design management systems; Guide to managinginclusive design, British Standards 

       Institute, Londra, 2005, www.bsi-global.com

-              Birleşmiş Milletler Genel Kurulu (United Nations- UN), ‘Uluslararası Özürlü Hakları Sözleşmesi (Convention on the Rights of Persons with Disabilities), Madde 20 ve 26

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriğinin, kapsamının anlatılması Anlatım
2. Hafta Mekan, yer ve ev kavramları üzerine Anlatım
3. Hafta Türkiye’de içmimarlık tarihi ve içmimarlar Anlatım
4. Hafta Doğanın biyo-işlevsellik özelliğinin mekana aktarılması: Biyoadaptasyon Anlatım
5. Hafta Mimarlıkta Karmaşıklık Hesaplama Metodları Anlatım
6. Hafta Tasarım aşamaları ve patent alım süreci Anlatım
7. Hafta Yöre mimarlığı ve kültür Anlatım
8. Hafta Mekan ve ışık Anlatım
9. Hafta Malzemeye Uygulanan Dijital Fabrikasyon Tekniklerinin İç Mekanda Yarattığı “Etki”Lerin İncelenmesi Anlatım
10. Hafta Ara teslim ve sunum Sunumlar
11. Hafta Araştırma önerisinin geliştirilmesi Sunumlar
12. Hafta Araştırma önerisinin geliştirilmesi Sunumlar
13. Hafta Araştırma önerisinin geliştirilmesi Sunumlar
14. Hafta Araştırma önerisinin geliştirilmesi Sunumlar
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Tasarım alanındaki farklı yaklaşımlar ve kuramlar hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2İçmimari tasarım ve uygulamalarıyla ilgili güncel pratikler ve teoriler hakkında bilgi edinme
ÖÇ-3İçmimarlık ile farklı disiplinlerdeki bilgileri bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
ÖÇ-4İçmimarlıktaki güncel tartışma konularını mekan kavramı açısından irdeleyebilme
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10