Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çevre Tasarımı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Tasarım Araştırmalarında Düşünme Biçimleri

Tasarım Araştırmalarında Düşünme Biçimleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0120 Tasarım Araştırmalarında Düşünme Biçimleri 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Öğrencinin bilim ve tasarım arasındaki ilişkiyi kavramasını sağlamak böylece bilimsel araştırma sürecine farklı düşünme biçimlerini ve araçlarını entegre ederek sorgulama, yorumlama ve üretim düzeyinde araştırmanın özgün ve yaratıcı niteliklerini arttırabilmesini sağlamak hedeflenmektedir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Armağan S. Melikoğlu Eke
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri perşembe 15:00 çevrimiçi
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
-Anlatım-Sorgulama

 
Temel Kaynaklar • Bilimsel Düşünme Yöntemi, Cemal Yıldırım, İmge Kitabevi

• Bilimsel Araştırmanın Mantığı, Karl Popper, YKY

•Düşünme Stilleri, Robert Sternberg, Redhouse Eğitim Kitapları

• Bellek Metaforları - Zihinle İlgili Fikirlerin Tarihi, Douwe Draaisma, Metis Yay

• Görsel Düşünme, Arnheim; R, Metis Yayınları

• Neden Nasıl Düşünürüz? Etik, İnsan Doğası ve Beyin Üzerine Bir Tartışma, Changeux, J & Ricoeur, P, , Metis Yayınları • Design Expertise, Lawson, B., &Dorst, K.,Elsevier

• Design Thinking, Rowe, P., The MIT Press

• How We Think, Dewey, J., Dover Publication

• Designerly Ways of Knowing, Cross, N., Springer

• Zihin Haritaları, Buzan T., &Buzan, B., Alfa Yayınları

• İmgeler nasıl düşünür? Ron Burnett, Metis Yayınları

• Bilimin Öyküsü, Michael Mosley, John Lynch, İş bankası Kültür Yay.

• Çizgisel Olmayan Tarih, Manuel De Landa Metis Yayınları

• Belirsizin Bilimleri, İnsan Bilimleri İçin Yeni Bir Epistemoloji, Abraham Moles, YKY 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta tanışma dersi Anlatım-Tartışma
2. Hafta cehalet nedir? Anlatım-Tartışma
3. Hafta bilim ve tasarım ilişkisi üzerine Anlatım-Tartışma
4. Hafta merak nedir? merak ve beyin ne söyler? Anlatım-Tartışma
5. Hafta düşünme ve tasarım ilişkisi üzerine Anlatım-Tartışma
6. Hafta büyük verinin görselleştirilmesi Anlatım-Tartışma
7. Hafta örnek çalışmaların incelenmesi Anlatım-Tartışma
8. Hafta örnek çalışmaların incelenmesi Anlatım-Tartışma
9. Hafta ara teslim ve sunumlar Anlatım-Tartışma
10. Hafta ara teslim ve sunumlar Anlatım-Tartışma
11. Hafta Uygulama Anlatım-Tartışma
12. Hafta Uygulama Anlatım-Tartışma
13. Hafta Uygulama Anlatım-Sunum
14. Hafta Uygulama Anlatım-Sunum
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 60
Final 1 40


ÖÇ-1Düşünme biçimleri ve araçları hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2Bilim ve tasarım arasındaki ilişkinin kavranması ile yaratıcı düşünme yetisinin geliştirilmesi
ÖÇ-3Araştırma sürecinde kavramlar yaratma, bağlantılar kurma ve yeni üretim biçimleri geliştirme becerisinin kazandırılması
ÖÇ-4Farklı düşünme biçimlerini ve araçlarını araştırma sürecine adapte edebilme ve uygulayabilme becerisinin kazandırılması.
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10