Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Vernaküler Mimarlık

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0227 Vernaküler Mimarlık 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
 Vernaküler mimari, yerel halkın katılımıyla meydana getirilen mimari ürünlerin, ait olduğu bölgeye dair karakteristik özellikleri barındırması olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda yerel mimariyi konu alan vernaküler sözcüğü, insan- çevre ve kültür arasındaki iletişimin bir yansıması olarak ifade bulmaktadır. Bu ders kapsamında geleneksel yöntemlerle meydana getirilen mimari eserlerin sosyal, çevresel ve kültürel etmenler üzerinden tartışılmasını ve farklı bölgelere özgü yapıların analiz edilmesini amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım Tartışma
Temel Kaynaklar  Oliver, P. (2006). Built to Meet Needs: Cultural Issues in Vernacular Architecture. Architectural Press.
Diğer Kaynaklar Aran, K. (2000). Barınaktan Öte Anadolu Kır Yapıları. Ankara: Tepe Mimarlık Kültürü Merkezi. 

Erzen, J. (2006). Çevre Estetiği. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim.

Norberg-Schulz, C., (1971). Existence, Space & Architecture. London: Studio Vista.

Norberg-Schulz, C. (1980). Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture. London: Academy Editions.

Rapoport, A. (1990). The Meaning Of The Built Environment, A Nonverbal Communication Approach. Tucson: The University of Arizona Press.

Rapoport, A. (2004). Kültür Mimarlık Tasarım. (Çev. Selçuk Batur). İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.

Rudofsy, B. (1964). Architecture Without Architects. New York: The Museum of Modern Art.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Vernaküler Mimarinin Tanımı, Kapsamı ve İçeriği Anlatım Tartışma
2. Hafta Vernaküler Mimariye İlişkin Kavramlar Anlatım Tartışma
3. Hafta Vernaküler mimariye dair dünyadan örnekler Anlatım Tartışma
4. Hafta Vernaküler mimariye dair Anadolu’dan örnekler Anlatım Tartışma
5. Hafta Çevre ve kültür Anlatım Tartışma
6. Hafta Çevre ve estetik Anlatım Tartışma
7. Hafta “Türk evi” kavramı, tipolojisi ve mekansal örgütlenme Anlatım Tartışma
8. Hafta Konuta gelişimine dair zamansal okuma Anlatım Tartışma
9. Hafta Belirlenen örnek üzerinden değerlendirme Sunum
10. Hafta Belirlenen örnek üzerinden değerlendirme Sunum
11. Hafta Belirlenen örnek üzerinden değerlendirme Sunum
12. Hafta Belirlenen örnek üzerinden değerlendirme Sunum
13. Hafta Teslime yönelik çalışmalar Görüşme
14. Hafta Teslime yönelik çalışmalar Görüşme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Vernaküler mimari kapsamında kültürel, sosyal, çevresel etmenlerin analiz edilmesi
ÖÇ-2İnsan-çevre ve kültür arasındaki ilişkilerin analizi
ÖÇ-3Çevre ve estetik konularının tasarım kriterlerine olan etkisi
ÖÇ-4Topografyaya bağlı olarak biçimlenen yerel mimari örneklerin analizi
ÖÇ-5Toplumsal davranış kalıplarının tasarıma olan etkileri
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10