Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kentsel İç Mekan Tasarımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0228 Kentsel İç Mekan Tasarımı 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
 Ders kent ve iç mekan kesişiminde ortaya çıkan kentsel iç mekan kavramına odaklanmaktadır. Kentsel iç mekan kavramı, uygulamaları ve tasarım stratejilerinin analiz edilmesi ve kentsel iç mekan tasarımına yönelik araştırma projesi geliştirilmesi hedeflenmektedir
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım- Okuma-Tartışma
Temel Kaynaklar  ·   Cordan, Ö. & Çolak, Ş., İç ve Dış Arasında Mekansal ve Toplumsal Bir Karşılaşma Durumu Olarak 'Kentsel İç Mekan', Mimarlık Dergisi, Sayı 384, Temmuz-Ağustos

·   Attiwill, S., Giunta, E., & Fassi, D. (2015). Urban + Interior. IDEA Journal, 2-11.

·   Attiwill, S. (2011a). Urban and Interior: Techniquies for an Urban Interiorist. In R. Hinkel, Urban Interior Informal Explorations, Interventions and Occupations (pp. 11-24). Germany: Spurbuchverlag.

·   Atmodiwirjo, P., Yatmo, Y., & Ujung, V. (2015). Outside Interior: Traversed Boundaries in a Jakarta Urban Neighbourhood. IDEA Journal, 78-89.

Prete, B. D. (2017). Urban Interior Design: Strategies for Public Living Spaces. L. Crespi içinde, Design Innovations for Contemporary Interiors and Civic Art (s. 156-185). Milano: IGI Global.

Diğer Kaynaklar  ·   Attiwill, S. (2011b). Urban Interior: Interior-Making in the Urban Environment. 2011 IDA Congress Education Conference, (s. 217-224). Taipei, Taiwan.

·   Baldwin, E. (2019). Wooden Wave Pavilion by Paul Cocksedge Opens at 2019 London Design Festival. Archdaily: https://www.archdaily.com/924820/wooden-wave-pavilion-by-paul-cocksedge-opens-at-2019-london-design-festival adresinden alındı

·   Calvino, I. (2016). Görünmez Kentler. (I. Saatçioğlu, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

·   Church, K. (2011). Making Visible: Registering the Asynchronous City. R. Hinkel içinde, Urban Interior: Informal Explorations, Interventions and Occupations (s. 27-44). Germany: Spurbuchverlag.

·   Douglas, M. (2011). Situating Social Contingency: Mobility and Socially-engaged Public Art. R. Hinkel içinde, Urban Interior: Informal Explorations, Interventions and Occupations (s. 45-62). Germany, Australia: Spurbuchverlag.

·   Giunta, E. E. (2009). Urban Interiors. Artificial Territories. Designing 'Spatial Script' for Relational Field. IDEA Journal, 52-61.

·   Hinkel, R. U. (2011). Urban Interior Informal explorations, interventions and occupations. Germany : Spurbuchverlag.

·   Nalbant, B., & Adıgüzel Özbek, D. (2019). Kent ve İç Mimarlık Kesişimde 'Kentsel İç Mekân'. Yakın Mimarlık Dergisi, 1-17.

Prete, B., Crippa, D., & Lonardo, E. (2015). 'E-urbanism': Strategies to Develop a New Urban Interior Design. IDEA Journal, 14-27.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması Anlatım
2. Hafta Kent, kent mekanı, iç mekan kavramları OKUMA 1: Calvino, I. (2016). Görünmez Kentler. (I. Saatçioğlu, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Anlatım-Görsel Sunum
3. Hafta Kentsel iç mekan kavramı, tarihsel süreçte gelişimi OKUMA 2: Cordan, Ö. & Çolak, Ş., İç ve Dış Arasında Mekansal ve Toplumsal Bir Karşılaşma Durumu Olarak 'Kentsel İç Mekan', Mimarlık Dergisi, Sayı 384, Temmuz-Ağustos Attiwill, S., Giunta, E., & Fassi, D. (2015). Urban + Interior. IDEA Journal, 2-11. Anlatım- Okuma-Tartışma
4. Hafta Kentsel iç mekan tasarım ve uygulama yaklaşımları Anlatım-Görsel Sunum-Tartışma
5. Hafta Kentsel iç mekan tasarım ve uygulama yaklaşımları Anlatım-Görsel Sunum-Tartışma
6. Hafta Kentsel iç mekan araştırma yaklaşımları OKUMA 3: Attiwill, S. (2011a). Urban and Interior: Techniquies for an Urban Interiorist. In R. Hinkel, Urban Interior Informal Explorations, Interventions and Occupations (pp. 11-24). Germany: Spurbuchverlag. Atmodiwirjo, P., Yatmo, Y., & Ujung, V. (2015). Outside Interior: Traversed Boundaries in a Jakarta Urban Neighbourhood. IDEA Journal, 78-89. Anlatım- Okuma-Tartışma
7. Hafta Kentsel iç mekan araştırma yaklaşımları OKUMA 4: Prete, B. D. (2017). Urban Interior Design: Strategies for Public Living Spaces. L. Crespi içinde, Design Innovations for Contemporary Interiors and Civic Art (s. 156-185). Milano: IGI Global. Giunta, E. E., ''Urban interiors. Artifical territories: designing 'spatial script' for relational field'', Interior Territories, IDEA Journal, Australia: Queensland University of Technology, 2009, 52-61. Anlatım- Okuma-Tartışma
8. Hafta Kentsel iç mekan araştırma konularının verilmesi Uygulama-Tartışma
9. Hafta Kentsel iç mekan araştırma önerisinin geliştirilmesi Uygulama-Tartışma
10. Hafta Kentsel iç mekan araştırma önerisinin geliştirilmesi Uygulama-Tartışma
11. Hafta Kentsel iç mekan araştırma önerisinin geliştirilmesi Uygulama-Tartışma
12. Hafta Kentsel iç mekan araştırma önerisinin geliştirilmesi Uygulama-Tartışma
13. Hafta Kentsel iç mekan araştırma önerisi sunumu Sunum
14. Hafta Final: Kentsel iç mekan araştırma önerisi teslimi Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Kent, iç mekan, kent yaşamı hakkında bilgi edinmesi
ÖÇ-2Kentsel iç mekan kavramı, tasarımları ve uygulamalarını analiz edebilme
ÖÇ-3Kentsel iç mekan ile ilgili kuram ve söylemleri anlayabilme, irdeleyebilme.
ÖÇ-4Kentsel iç mekan tasarımında etkili olan düşünce biçimlerinin tartışılması ve araştırma projesi geliştirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10