Ders, lisans düzeyinde oluşturulan altyapıyı, teorik ve pretiğe yönelik bilgilerle desteklemeyi hedeflemektedir. Amaç, öğrenciyi tez aşamasında yetkin hale getirmek, araştırma ve bilimsel çalışmaya hazır hale getirmek.
Ön Koşullar
Araştırma becerisine sahip olmak
Eş Koşullar
...
Özel Koşullar
Derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, araştırma
Temel Kaynaklar
Kuban, D., (1974), Mimarlık kavramları, Yem yayın(4.baskı-1992).
Lawrence, R., (1987), Housing, dwellings and homes, John Wiley&Sons Ltd.
Rapoport, A., (2004), Kültür, mimarlık tasarım, Yapı endüstri merkezi,(Yapı yayın).
Sanoff, H., (2006), 53 Research papers in social architecture, Aardvark Global Publishing Company, LLC.
Ünlü, A., (1998), Çevresel tasarımda ilk kavramlar, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımlanması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Araştırma süreci ile ilgili bilgi verilmesi
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Araştırma konularının belirlenmesi
anlatım, tartışma
4. Hafta
Araştırma alt başlıklarının belirlenmesi
Araştırma, Taslak çizimler
5. Hafta
Araştırma içeriğinin tartışılması
Tartışma, Taslak çizimler
6. Hafta
Araştırma içeriğinin tartışılması
Tartışma
7. Hafta
Araştırmaların sunumu (ara sunum)
Sunum, tartışma
8. Hafta
Araştırma ile ilgili alan çalışması tasarlanması
Tartışma
9. Hafta
Araştırma ile ilgili alan çalışması tasarlanması
Tartışma
10. Hafta
Alan çalışmasının sonuçlarının oluşturulması
Sunum-tartışma
11. Hafta
Kaynak oluşturulması ile ilgili bilgi verilmesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Çalışma sonuçlarının tartışılması ve revizyonlar yapılması.
Tartışma
13. Hafta
Dönem çalışmasının değerlendirimesl.
Tartışma
14. Hafta
Sunum ve teslim hazırlığı.
Sunum
15. Hafta
sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Sistematik ve etkin şekilde metodolojik araştırma yapmayı öğrenmek
ÖÇ-2
Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi
ÖÇ-3
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme.
ÖÇ-4
İç mekan tasarım tarihi ile bunu şekillendiren mimarlık, mobilya ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri anlayabilme
ÖÇ-5
Grup çalışmalarında görev üstelenerek, ekibin başarısına katkı sağlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.