Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Proje I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0229 Proje I 3/0/0 SA Türkçe 12
Dersin Amacı
 Ders, lisans düzeyinde oluşturulan altyapıyı, teorik ve pretiğe yönelik bilgilerle desteklemeyi hedeflemektedir. Amaç, öğrenciyi tez aşamasında yetkin hale getirmek, araştırma ve bilimsel çalışmaya hazır hale getirmek.
Ön Koşullar Araştırma becerisine sahip olmak
Eş Koşullar ...
Özel Koşullar Derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, araştırma
Temel Kaynaklar Kuban, D., (1974), Mimarlık kavramları, Yem yayın(4.baskı-1992).

Lawrence, R., (1987), Housing, dwellings and homes, John Wiley&Sons Ltd.

Rapoport, A., (2004), Kültür, mimarlık tasarım, Yapı endüstri merkezi,(Yapı yayın).

Sanoff, H., (2006), 53 Research papers in social architecture, Aardvark Global Publishing Company, LLC.

Ünlü, A., (1998), Çevresel tasarımda ilk kavramlar, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanımlanması Sözlü anlatım
2. Hafta Araştırma süreci ile ilgili bilgi verilmesi Anlatım, tartışma
3. Hafta Araştırma konularının belirlenmesi anlatım, tartışma
4. Hafta Araştırma alt başlıklarının belirlenmesi Araştırma, Taslak çizimler
5. Hafta Araştırma içeriğinin tartışılması Tartışma, Taslak çizimler
6. Hafta Araştırma içeriğinin tartışılması Tartışma
7. Hafta Araştırmaların sunumu (ara sunum) Sunum, tartışma
8. Hafta Araştırma ile ilgili alan çalışması tasarlanması Tartışma
9. Hafta Araştırma ile ilgili alan çalışması tasarlanması Tartışma
10. Hafta Alan çalışmasının sonuçlarının oluşturulması Sunum-tartışma
11. Hafta Kaynak oluşturulması ile ilgili bilgi verilmesi Sözlü anlatım
12. Hafta Çalışma sonuçlarının tartışılması ve revizyonlar yapılması. Tartışma
13. Hafta Dönem çalışmasının değerlendirimesl. Tartışma
14. Hafta Sunum ve teslim hazırlığı. Sunum
15. Hafta sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Sistematik ve etkin şekilde metodolojik araştırma yapmayı öğrenmek
ÖÇ-2Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi
ÖÇ-3İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme.
ÖÇ-4İç mekan tasarım tarihi ile bunu şekillendiren mimarlık, mobilya ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri anlayabilme
ÖÇ-5Grup çalışmalarında görev üstelenerek, ekibin başarısına katkı sağlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5