Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0223 2 Seminer 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
 Tez çerçevesinde ele alınan konunun derinliğine incelenip incelenmediği konusunda adayın yetkinliğini kanıtlaması beklenmektedir. Bu amaçla,   dönem boyunca tez konusu üzerinde  adayın, araştırma metodolojisine ve tarihi birikime sahip olması yönünde çalışılarak  ilgi alanının farklı boyutları ele alınır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  -Literatür taraması,

 -Araştırma,

-İnceleme,

-Tartışma,

-Rapor, Sunum
Temel Kaynaklar  -Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing

  -Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.

- Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Araştırma Sürecinin Planlanması Anlatım, Tartışma
2. Hafta Araştırma Sürecinin Planlanması Anlatım, Tartışma
3. Hafta Araştırma Yöntemleri Anlatım, Tartışma
4. Hafta Araştırma Yöntemleri Anlatım, Tartışma
5. Hafta Araştırma Yöntemleri Anlatım, Tartışma
6. Hafta Araştırma Yöntemleri Anlatım, Tartışma
7. Hafta Belli bir konuda Literatür Tarama Araştırma, Tartışma
8. Hafta Belli bir konuda Literatür Tarama Araştırma, Tartışma
9. Hafta Belli bir konuda Literatür Tarama Araştırma, Tartışma
10. Hafta Konu Belirleme, Veri Toplama Araştırma, Tartışma
11. Hafta Konu Belirleme, Veri Toplama Araştırma, Tartışma
12. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma, Tartışma
13. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma, Tartışma
14. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma, Tartışma
15. Hafta Teslime Yönelik Genel Görüşme Tartışma
16. Hafta Teslime Yönelik Genel Görüşme Tartışma
17. Hafta Rapor Teslimi Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60
Derse Devam / Katılım 1 40


ÖÇ-1Belirli alanda tartışmaya yönelik alt yapıya sahip olduğunu ortaya koyması
ÖÇ-2Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin olması, tez konusuna hakim olması
ÖÇ-3Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz, sentez yapabilme
ÖÇ-4Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşımak
ÖÇ-5Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olması
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5