Tez çerçevesinde ele alınan konunun derinliğine incelenip incelenmediği konusunda adayın yetkinliğini kanıtlaması beklenmektedir. Bu amaçla, dönem boyunca tez konusu üzerinde adayın, araştırma metodolojisine ve tarihi birikime sahip olması yönünde çalışılarak ilgi alanının farklı boyutları ele alınır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Literatür taraması,
-Araştırma,
-İnceleme,
-Tartışma,
-Rapor, Sunum
Temel Kaynaklar
-Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing
-Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.
- Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Araştırma Sürecinin Planlanması
Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Araştırma Sürecinin Planlanması
Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Belli bir konuda Literatür Tarama
Araştırma, Tartışma
8. Hafta
Belli bir konuda Literatür Tarama
Araştırma, Tartışma
9. Hafta
Belli bir konuda Literatür Tarama
Araştırma, Tartışma
10. Hafta
Konu Belirleme, Veri Toplama
Araştırma, Tartışma
11. Hafta
Konu Belirleme, Veri Toplama
Araştırma, Tartışma
12. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma, Tartışma
13. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma, Tartışma
14. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma, Tartışma
15. Hafta
Teslime Yönelik Genel Görüşme
Tartışma
16. Hafta
Teslime Yönelik Genel Görüşme
Tartışma
17. Hafta
Rapor Teslimi
Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
60
Derse Devam / Katılım
1
40
ÖÇ-1
Belirli alanda tartışmaya yönelik alt yapıya sahip olduğunu ortaya koyması
ÖÇ-2
Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin olması, tez konusuna hakim olması
ÖÇ-3
Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz, sentez yapabilme
ÖÇ-4
Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşımak
ÖÇ-5
Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olması
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.