Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tasarım Kuramı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0105 Tasarım Kuramı 3/0/0 SA Türkçe, İngilizce 6
Dersin Amacı

Alışılmış tasarım kaideleri gözetilerek üretilen güncel tasarımlar; elde edilen yeni teknolojik sistemler sayesinde mekan, zaman ve işlevden yana daha esnek ve kolay kullanıma sahip olmuştur. Tasarlanan her ünite kullanıcı için çok amaçlı ve işlevsel olduğu gibi gelecek teknolojik değişimlerde uyum sağlayacak nitelikte yenilenebilir, doğa dostu ve kendi kendini yönlendirebilir niteliktedir. Dersin içeriğinde sürdürülebilir tasarımlar, etkileşimli akıllı sistemler, çok amaçlı ve kullanıldığı mekana göre değerlendirmeler, (fütürist) gelecekçi yapımlar, obje tasarımları ve benzeri uygulamalar, sistemli bir şekilde alt başlıklara ayrılarak ifade edilmektedir.


 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Elif Altın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13.00-15.45 AK4G08
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 10.00-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -- Yüzyüze Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
Temel Kaynaklar -Bielefeld,B.,El Khouli, S.,  2010, Adım Adım Tasarım Fikirleri, Yapı Endüstri Merkezi

-Soygeniş,S., 2010, Mimarlık Düşünmek Düşlemek, Yapı Endüstri Merkezi

-Tunalı, İ.,  2009, Tasarım Felsefesi, Yapı Endüstri Merkezi

- Nigel Cross, 1984,Developments in Design Methodology, John Wiley&Sons Ltd.

- Jones, Christopher, 1992,Design Methods Seeds of Human Futures, Wiley-İnterscience

-P. CATTERMOLE;Building for Tomorrow: Visionary Architecture From Around the World’ Thames & Hudson Publishers , London, 2013, English    List of all editions provided by WorldCat Nonfiction, Architecture

 -B.QUINN; ‘Design Futures’ Merrell Publishers, London, 2011, English  List of all editions provided by WorldCat Nonfiction, Product/Industrial Design

 -C. CANTO; ‘The History of the Future: Images of the 21st Century’ Flammarion, Paris, 1993, English, French    List of all editions provided by WorldCat Nonfiction, Art and Cultural History

 -http://www.uncubemagazine.com/blog/

-http://design-chronicle.com/trace-pro-imagines-the-future-of-creativity-for-architects/

-https://secure.ifai.com/fabarch/articles/0709_f1_smart.html

-http://www.archdaily.com/tag/the-architecture-foundation

-http://www.engineeringdegreeonline.org/building-for-the-future-the-top-35-green-architecture-bloggers

-http://io9.gizmodo.com/5845565/great-science-fiction-creators-who-have-studied-architecture

-https://tr.pinterest.com/pin/299770918920636961/  (ve altındaki linkler)

-http://www.baroquelifestyle.com/private-jetsnews/

-http://chemistry2009kmk.blogspot.com.tr/2009/11/top-ten-future-cities-predicted-in-2050.html

-http://morphocode.com/wind-turbine-loft

 

 

 

 

 

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tasarım nedir? Tasarımın oluşturulmasındaki kriterler nelerdir, hangi aşamalardan geçmektedir? – geçmişten günümüze beklenen tasarım sistemlerinin hazırlanmış film fragmanları ve modernist dergilerde sunulmuş görsellerin gösterimi Anlatım, Tartışma, konu dağılımı hakkında bilgilendirme
2. Hafta Fiziksel çevre ve sürdürülebilirlik- yeşil tasarım başlıklarının tanımlanması ve güncel örneklerinin gösterimi -1 Anlatım, Tartışma, paylaşım
3. Hafta Fiziksel çevre ve sürdürülebilirlik- yeşil tasarım başlıklarının tanımlanması ve güncel örneklerinin gösterimi -2 Anlatım, Tartışma, bulunanlar listesi
4. Hafta Akıllı yüzeyle ve malzemelerinin tanım ve örnekler kapsamında anlatılması Anlatım, Tartışma, düzelmiş hali
5. Hafta Nanoteknolojik, su geçirmez ve etkileşimli sistemlerin örnekleriyle anlatılması Anlatım, Tartışma, giriş kısmı değerlendirmesi
6. Hafta Akıllı ve çok amaçlı tasarımların işlevsel olarak anlatılması, ve örneklerinin gösterilmesi Anlatım, Tartışma , gövde kısmı gelişimi
7. Hafta Sergileme ve Teşhir üniteleri olan stant tasarımlarının anlatılması Anlatım, Tartışma, gövde kısmı gelişimi
8. Hafta Vize Sunumlar ve pdf +basılı teslim
9. Hafta Kısıtlı ve dönüşebilen mekanlar için üretilmekte olan; oturma ve ofis mobilyaları, yatak odaları, mutfak vb. tasarımlarının örneklerinin gösterimi, Anlatım, Tartışma, gövde kısmı gelişimi
10. Hafta Mekan tasarımında etkin olan fütüristik sistemler ve mekanı daha işlevsel kılacak ünite tasarımlarının örneklerinin anlatılması Anlatım, Tartışma, gövde kısmı gelişimi
11. Hafta Devingen – yarı hareketli sistem tanımı ve örneklerinin anlatılması Anlatım, Tartışma, gövde kısmı gelişimi
12. Hafta Güncel felaketler ve gelecekte oluşabilecek yaşamsal sıkıntılara dayalı çözüm olarak geliştirilmiş yaşam modülleri, barınak ve kapsül ünitelerin örneklerinin anlatılması Anlatım, Tartışma, gövde kısmı gelişimi
13. Hafta Aydınlatma üniteleri ve obje tasarımlarının örneklerinin gösterilmesi Anlatım, Tartışma, gövde kısmı gelişimi +sonuç
14. Hafta Geri dönüşümle var olan kimliği değiştirilen ünite ve obje tasarım örneklerinin gösterimi ve tüm dönemin genel tekrarı Anlatım, Tartışma, gövde kısmı gelişimi +sonuç
15. Hafta Teslime Yönelik Görüşme Görüşme
16. Hafta Teslime Yönelik Görüşme Görüşme
17. Hafta Final Çalışmanın Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 14 40
Çalışmanın Teslimi 1 60


ÖÇ-1Tasarım süreci, mimari tasarım metodları, mimari tasarım ve teori ilişkilernin analizi
ÖÇ-2Mimari tasarım metodolojisinin tasarım ve teori ilişkileri bağlamında tarihsel süreçteki gelişimini ortaya koymak
ÖÇ-3Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırma yapabilme
ÖÇ-4İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini analiz etmek
ÖÇ-5Mimari Tasarım Sürecine İlişkin Farklı Teorilerin karşılaştırılarak analiz edilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5