Seminerler, sunum değerlendirme,saha analiz çalışmaları, tartışmalar ve beyin fırtınası.
Temel Kaynaklar
A.Snodgrass; R. Cayne, "Interpretation in Architecture, Design as a Way of Thinking", Routledge, ISBN 10 0-415-384 48-6, London, New York, 2006.
-Ed: A. Deplazes, "Construction Architecture Materials Processes Structures-A Hand Book", Birkhauser Publisher of Architecture, ISBN:978-3-7643-8630-6, Basel, Boston, Berlin, 2005.
J.Mcmorrough, "Materials, Structures,Standards", Rockport Publishers, ISBN-13: 978-1-59253-193-6, USA, 2006.
F.Moussavi, "The Function of Form", Actar and Harvard University Graduate School of Design, ISBN 978-84-96954-73-1, NewYork, 2009.
Ed:F.Moussavi;M.Kubo, "The Function of Ornament", Actar and Harvard University Graduate School of Design, ISBN 84-96540-50-2, NewYork, 2008.
-D.Baş, "Mimari Düşüncenin Biçimlenişi:Yapım Dili", ES Yayınları, ISBN:978-605-5664-10-07, İstanbul,2010.
Edited by Caroline Baillie, 2004, “Green Composites” Woodhead Publishing, Cambridge.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tasarım Yapılanmasında Çözümleme: Birim model olarak Yüzey Tanımlanması
Sunum, seminer, tartışma
2. Hafta
Tasarım Yapısında “Yüzey” birimlere ayrıştırma Sistem-Eleman- Bileşen tanımlanması
Sunum, seminer, tartışma
3. Hafta
Tasarım Karakteristiğini tanımlayan yapısal öğelerin tanımlanması
Sunum, seminer, tartışma
4. Hafta
Karakteristik Yapısal öğelerin Tanımlandığı Modellerin belirlenmesi: sivil mimarlık ve modern mimarlık örnekleri üzerinde model oluşturmanın sorgulanması
Sunum, seminer, tartışma
5. Hafta
Belirlenen örneklem kümesi üzerinde mekan kurgulama mantığının yapısal öğeler üzerinden sorgulaması: yöntem çalışmaları
Sunum, seminer, tartışma
6. Hafta
Belirlenen örneklem kümesi üzerinde mekan kurgulama mantığının yapısal öğeler üzerinden sorgulaması: yöntem çalışmaları
Sunum, seminer, tartışma
7. Hafta
Ara Değerlendirme: Geliştirilen analiz yöntem adımlarının akış şemaları, yapı analiz rapor sunumları ile anlatılması
8. Hafta
Analiz yöntem adımlarının tanımlamasına yönelik yapısal düğümlerin (bağlantı-birleşme-eklenme) belirlenme çalışması
Sunum, seminer, tartışma
9. Hafta
Analiz yöntem adımlarının tanımlamasına yönelik yapısal düğümlerin (bağlantı-birleşme-eklenme) belirlenme çalışması
Sunum, seminer, tartışma
10. Hafta
Sistem-Bağlantı; Yapı Eleman; Birleşim; Yapı Bileşen-Eklenme düğümlerinin malzemeye bağlı modelleme sorgulaması: Analiz ve değerlendirme çalışmaları
Sunum, seminer, tartışma
11. Hafta
Sistem-Bağlantı; Yapı Eleman; Birleşim; Yapı Bileşen-Eklenme düğümlerinin malzemeye bağlı modelleme sorgulaması: Analiz ve değerlendirme çalışmaları
Sunum, seminer, tartışma
12. Hafta
Sistem-Bağlantı; Yapı Eleman; Birleşim; Yapı Bileşen-Eklenme düğümlerinin malzemeye bağlı modelleme sorgulaması: Analiz ve değerlendirme çalışmaları
Sunum, seminer, tartışma
13. Hafta
Hazırlanan örneklem kümelerinin karşılaştırmalı analizlerini içeren model çalışmalarının sunumu ve tartışılması: Akış şemaları, Analiz çizimleri, Görsel Dokümantasyon ve Açıklama raporları
Sunum, seminer, tartışma
14. Hafta
Hazırlanan örneklem kümelerinin karşılaştırmalı analizlerini içeren model çalışmalarının sunumu ve tartışılması: Akış şemaları, Analiz çizimleri, Görsel Dokümantasyon ve Açıklama raporları
Sunum, seminer, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
60
Final
1
20
ÖÇ-1
Yüzey yapılanmasında “Sistem”, “Bileşen”, “Eleman” tanımlamalarının yapılması sağlayan düğüm noktalarını sorgulayabilir.
ÖÇ-2
Geleneksel yapım ve çağdaş yapım sistemleri üzerinde detay sorgulama mantığına bağlı analiz çalışmaları yürütebilir.
ÖÇ-3
Ulusal ve uluslararası farklı vernaküler ve geleneksel mimari kültürlere ait konut yapım tekniklerinin karakteristiklerini tanımlayabilir.
ÖÇ-4
Yerleşim kültürüne bağlı sürdürülebilir ve yaşanılır çevre oluşumlarında mimari yapım süreçlerinin analizini gerçekleştirebilir.
ÖÇ-5
Tasarımın ve uygulama birlikteliğini kavram ve yapım ilişkisini kurarak sentez yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.